World of Warcraft – Battle for Azeroth fejlesztési filozófia

A World of Warcraft: Battle of Azeroth fejlesztése folyamatban van és a Blizzard megosztotta a játékosokkal a filozófiájukat és a karakterterveket amiket a fejlesztés során szem előtt tartanak majd.

World of Warcraft - Battle for Azeroth fejlesztési filozófia

A Legion sok változást hozott a classok számára, és úgy tűnik a Battle of Azeroth is így fog tenni, ráadásul célzottan a játékosok visszajelzései alapján. A cél amit szem előtt tartanak, az a csapatjáték, aminek a lehető legjobbnak kell lennie. Továbbá a harc látványvilágának és az effektek további csinosításának is kiemelt szerepe van a fejlesztés során.

Az egyik terület, amelyre minden classnál összpontosítani próbálnak, az a classok egyediségének és a különböző képességeik közti különbségeik kihangsúlyozása. Szerintük a játékélmény rovására megy, amikor több class is hasonló képességekkel bír, ezáltal nem érezzük egyedinek a karakterünk. Ez viszont új képességek érkezésével, esetleg régebbi képességek visszahozásával vagy törlésével jár majd, hogy a különböző classok még inkább egyedivé válhassanak. A fejlesztők olyan helyzeteket akarnak létrehozni, ahol a classok képesek olyanra amire egy másik class nem, ezáltal létrehozva a csapattagok egymástól való függését.

És itt elérünk a Talent rendszerhez. Az egész talent rendszer nagy részben változatlan marad, de finomítani fognak rajta. Ha egy sorban három hasonló képesség van, akkor a “melyiket is használjam” kérdéskör átalakul egy matematikai egyenletté, hogy vajon melyik a legerősebb. Ha a sorban van AoE sebző skill és egy single-target skill is, akkor viszont már dönteni kell, hogy melyik illik a legjobban ahhoz a tartalomhoz, amit épp játszani szeretnénk. A legjobb talent sorok azok, amik egységes szerepet töltenek be, viszont nagyon különböző mechanikával rendelkeznek, ezáltal lehetővé téve a játékosnak, hogy alaposan testreszabhassák a saját identitásuk és komplexitásuk. Úgy kell éreznünk, hogy választanunk kell, és nem pedig minden sorban csak egyszerűen kiválasztani a tökéletes és univerzális talentet.

A másik terület, amihez már a Legion-ban is hozzányúltak, az az erőforrások felhasználása és a CD-k. A talentek miatt jelentősen megváltozhat a megszokott rotáció, ezért ha további talent variációk jelennek meg, akkor ez problémákat szülhet. A talentek átnézése közben arra jutottak, hogy ezt megpróbálják elkerülni azáltal, hogy erős erőforrást generáló talentek versenyezzenek egymással és jobban korlátozzák az egyetlen talentből érkező erőforrás generálást.

Ami az Artifact-okat illeti, a rotációk nagyban függnek az Artifactok-tól, ami az eltávolításuk miatt túlságosan lassú rotációhoz vezethet, vagy túl hosszú ideig tartó nyitáshoz. A BfA frissítése során biztosra akarnak menni, hogy mindegyik class esetében a megfelelő módon járnak el az Artifact-ok eltávolítása során. Ez bizonyos esetekben olyan következményekkel járhat, mint az erőforrás regeneráció növelése vagy a CD-k csökkentése, hogy könnyebben kitöltsék a fennmaradó űrt.