HírekKiemeltMMORPGWorld of Warcraft

World of Warcraft – Battle for Azeroth fejlesztési filozófia

A World of Warcraft: Battle of Azeroth fejlesztése folyamatban van és a Blizzard megosztotta a játékosokkal a filozófiájukat és a karakterterveket amiket a fejlesztés során szem előtt tartanak majd.

World of Warcraft - Battle for Azeroth fejlesztési filozófia

A Legion sok változást hozott a classok számára, és úgy tűnik a Battle of Azeroth is így fog tenni, ráadásul célzottan a játékosok visszajelzései alapján. A cél amit szem előtt tartanak, az a csapatjáték, aminek a lehető legjobbnak kell lennie. Továbbá a harc látványvilágának és az effektek további csinosításának is kiemelt szerepe van a fejlesztés során.

Az egyik terület, amelyre minden classnál összpontosítani próbálnak, az a classok egyediségének és a különböző képességeik közti különbségeik kihangsúlyozása. Szerintük a játékélmény rovására megy, amikor több class is hasonló képességekkel bír, ezáltal nem érezzük egyedinek a karakterünk. Ez viszont új képességek érkezésével, esetleg régebbi képességek visszahozásával vagy törlésével jár majd, hogy a különböző classok még inkább egyedivé válhassanak. A fejlesztők olyan helyzeteket akarnak létrehozni, ahol a classok képesek olyanra amire egy másik class nem, ezáltal létrehozva a csapattagok egymástól való függését.

És itt elérünk a Talent rendszerhez. Az egész talent rendszer nagy részben változatlan marad, de finomítani fognak rajta. Ha egy sorban három hasonló képesség van, akkor a “melyiket is használjam” kérdéskör átalakul egy matematikai egyenletté, hogy vajon melyik a legerősebb. Ha a sorban van AoE sebző skill és egy single-target skill is, akkor viszont már dönteni kell, hogy melyik illik a legjobban ahhoz a tartalomhoz, amit épp játszani szeretnénk. A legjobb talent sorok azok, amik egységes szerepet töltenek be, viszont nagyon különböző mechanikával rendelkeznek, ezáltal lehetővé téve a játékosnak, hogy alaposan testreszabhassák a saját identitásuk és komplexitásuk. Úgy kell éreznünk, hogy választanunk kell, és nem pedig minden sorban csak egyszerűen kiválasztani a tökéletes és univerzális talentet.

A másik terület, amihez már a Legion-ban is hozzányúltak, az az erőforrások felhasználása és a CD-k. A talentek miatt jelentősen megváltozhat a megszokott rotáció, ezért ha további talent variációk jelennek meg, akkor ez problémákat szülhet. A talentek átnézése közben arra jutottak, hogy ezt megpróbálják elkerülni azáltal, hogy erős erőforrást generáló talentek versenyezzenek egymással és jobban korlátozzák az egyetlen talentből érkező erőforrás generálást.

Ami az Artifact-okat illeti, a rotációk nagyban függnek az Artifactok-tól, ami az eltávolításuk miatt túlságosan lassú rotációhoz vezethet, vagy túl hosszú ideig tartó nyitáshoz. A BfA frissítése során biztosra akarnak menni, hogy mindegyik class esetében a megfelelő módon járnak el az Artifact-ok eltávolítása során. Ez bizonyos esetekben olyan következményekkel járhat, mint az erőforrás regeneráció növelése vagy a CD-k csökkentése, hogy könnyebben kitöltsék a fennmaradó űrt.

 

Címkék

LoneWolf

Realista. Örök kétkedő pesszimista. MMORPG szerető és élvező. Tapasztalt mmo játékos, aki tizenéve keresi az igazit és néha meg is találja. Magányos farkas ő, ki még sincs sosem egyedül.

Kapcsolódó cikkek

Bezár
Bezár