SWTOR – Egy veterán játékos véleménye – Avagy megragadjuk-e azt a fénykardot?

Az SWTOR sok hideget, de annál kevesebb meleget kap a magyar játékosoktól, ezért úgy gondoltam, hogy leírom a véleményemet ezzel és úgy magával az SWTOR-al kapcsolatban összességében.

SWTOR - Egy veterán játékos véleménye - Avagy megragadjuk-e azt a fénykardot?

Sokan érzik úgy, hogy a játék haldoklik, vagy már meg is halt… ennek szeretnek minden felületen hangot adni attól függetlenül, hogy ez az állítás korántsem tükrözi a teljes valóságot – maximum a magyar játékosokra lehetne ezt ráhúzni.

Kezdjük is talán ezzel a kijelentéssel: A játék “halott/haldoklik.”

Maga az SWTOR már egy sokkal szebb napokat megélt játék, ez egy sajnálatos tény. Erről viszont nem a játékos bázis tehet, mert igaz megcsappant a játékosok száma (egyidejűleg online / szerver), de a főbb oka a játék jelenlegi állapotának az a fejlesztőknek köszönhető. Akarva, vagy akaratlanul és hiába nem mondják ki nyíltan, amióta a fejlesztő csapat nagy része az új IP-n az Anthem-en dolgozik, azóta maga az SWTOR erőteljesen a háttérbe szorult. Az amit kapunk sajnos tényleg aggodalomra adhat okot, hiszen ami updatek érkeznek azok leginkább a Cartel Marketet érintik (tehát a pénzre fektetik már a hangsúlyt) és emellett elenyésző mértékben érkeznek magára a játékra tartalmi frissítések, kiegészítések. Amikor jönnek, akkor is az esetek java a PVP vonalat erősíti, így azok akik a PVE iránt vannak inkább oda (lásd pl az Operationöket – raid), azok jogosan érezhetik azt, hogy nincs semmi előrelépés (holott van, csupán nagyon lassan kerülnek be újdonságok).

Természetesen így is érkeznek nagyobb frissítések, mint a Kedden érkező 5.9.3 (mely még a PVP-re van kihegyezve), majd az idén várható 5.10-es patch (November-December magasságában), majd egy új kiegészítő jövőre, ahol remélhetőleg, ismételten a régi jól bevált Jedi vs. Sith vonal lesz folytatva (ami a Knights of the.- Fallen Empire és Eternal Throne alatt a háttérbe szorult) és ezzel végre a Story és a PVE tartalom is bővülni fog.

Azzal, hogy a fejlesztők inkompetenciája következtében inkább csak a “money grabbingra” (annyi pénzt akarnak lehúzni a játékosoktól amennyit csak lehet) fektették a hangsúlyt azzal saját maguktól taszították el a játékosok nagy részét (magyar vonal első sorban – de természetesen nemzetközi szinten is). Abban mi csak bízhatunk, hogy miután az Anthem megjelenik utána visszakaphatjuk azt, amire várunk és amit megérdemlünk az SWTOR-al kapcsolatban.

SWTOR - Egy veterán játékos véleménye - Avagy megragadjuk-e azt a fénykardot?

Megéri ezeken felül játszani még az SWTOR-al?

Igen, kijelenthetem azt, hogy bárkinek örömmel és bátran ajánlom az SWTOR-t, és hogy miért?

  • A játék története lebilincselő és magával ragadja a játékost, képes arra amire kevés másik MMO: beszippantja úgy a felhasználót, mintha egy filmet nézne. A “karakterek/szereplők” olyan személyiséggel rendelkeznek (még a mezei töltelék NPC-k) aminek a segítségével megszerethetjük vagy éppen megutálhatjuk azokat. Ez annak köszönhető, hogy a játékban megtalálható több mint 104 órányi – szinkronszínészekkel felvett – átvezető/bejátszás.
  • Szerteágazó a karakterek variációja. Bárki lehetsz!
  • Nem csak a filmekből, animációkból, könyvekből (kánon, legenda) megtalálható karaktereket testesíthettek meg. Lehettek Jedi Lovagok, Csempészek, Katonák a köztársaság szolgálatában, Fejvadászok, Sith Nagyurak, vagy éppen Birodalmi Kémek.
  • Változatos világok, melyek igaz eléggé lineárisak, így nem biztosítják azt a szabadságot a bejárható területek terén mint mondjuk egy World of Warcraft esetében, de így is élvezni lehet a hangulatukat. Többek között bejárhatjuk Coruscant-ot, Dromund Kaas-t, Tatooine-t, vagy éppen az Alderaan-t.
  • Magyar klánok is találhatóak szép számmal Birodalmi és Köztársasági oldalon egyaránt, melyek között vannak gyűjtő klánok (Birodalmi.- és Köztársasági Betyárok), progressive HC klánok (Köztársaság: The Edge) és kis baráti csoportosulások (Birodalom: Utolsó Légió, Birodalom: Evangelion , Köztársaság: Holtak Serege), csak hogy egy árat említsek (ezek mind ahogyan a magyarok 99%-a a Darth Malgus szerveren találhatóak). Meglehet, hogy ezen klánok nagy részében ha sok tag is van, attól még az egyidejűleg aktív játékosok száma nem haladja meg az 5-10-et, de attól még mindenki megtalálhatja a számítását.

Ne felejtsük el azt, hogy maga a játék egy Hibrid Free-to-Play modellt követ, ami alkalmankénti előfizetést igényel a tartalmak végleges feloldásához, vagy folyamatost a zökkenő.- és korlátozásoktól mentes játékélmény érdekében, melyet nem sok magyar játékos szeret megtenni (de véleményem szerint, ez legalább rostálja a felhasználókat eléggé nagy mértékben).
Az Account típusokról és a megkötésekkel kapcsolatban megtalálható egy cikkünk, ahol bővebben kifejtettük azokat: Ezen a linken keresztül elérhető

SWTOR - Egy veterán játékos véleménye - Avagy megragadjuk-e azt a fénykardot?

Kiknek ajánlom a játékot?

Azoknak akik egy olyan Star Wars univerzumba akarnak csöppenni, ahol a saját útján szeretné bejárni az Erő Világos, vagy Sötét oldalát, átélni mindazt amit egy Kém, csempész vagy Katona átélhetett egy Galaktikus polgárháború közepette.

Azoknak akik CASUAL szinten szeretnének játszani a játékkal és leginkább egy olyan játékot keresnek ami történet orientált.

Azoknak akik nem riadnak vissza attól, ha negyedévente (vagy akár félévente) egy kisebb összeget fordítsanak rá – ezt lehet támogatásként is értelmezni a fejlesztők biztatása érdekében, hogy megéri még foglalkozni a játékkal.

Mennyi ideig kötné le a játékost ha belekezdene?

A karakter felhúzása 50-es (F2P), vagy 70 (Pref-Sub) nem okoz túl kihívást, sem pedig nagy energiát, hiszen ez az egyszerűsített fejlődési rendszernek (Bolygókon történő level-sync) köszönhetően megoldható olyan 15-20 órányi játékkal.

Ami komolyabb energiát és időt igényel az maga a történet, esetenként a bolygókra vonatkozó mellékküldetések, melyek tartalmaznak különböző háttér információt az adott területről és egy nagyobb, összeszedettebb képet segít alkotni róla.

Azzal, hogy valaki MINDEN küldetést megcsinál egy karakterrel és eléri az accountjának megfelelő maximális szintet, felfedezi a rejtett lore objecteket az 10-14 napnyi (játékban eltöltött idő) energiát vesz igénybe. Ha rendelkezik minden eddig megjelent kiegészítővel, akkor ez az idő kitolódik további 3-4 nappal.

Következtetésem a játékkal kapcsolatban

Kipróbálni mindenképpen megéri. Játszani vele úgyszintén, de mint szinte minden MMO ez is olyan játék, melyet nemárt néha pár nap után egy rövidebb időre félretenni, hogy az ember ne “sokkaljon” be vele.

A játék nem haldoklik, de kevesebben játszanak vele évről-évre. Ez viszont ne riasszon vissza senkit sem. Bármilyen ingame elfoglaltságra lehet találni bőven játszótársakat, legyen szó Flashpointról, OPS-ról, Ranked PVP-ről vagy napi küldetésekről.

SWTOR - Egy veterán játékos véleménye - Avagy megragadjuk-e azt a fénykardot?

Klánotok hirdetése

Ha szeretnétek, hogy a klánotok az elsők között kikerüljön a holnap megjelenő összefoglaló cikkben, ami bemutatja az aktuális és életben lévő aktív magyar SWTOR klánokat -ami folyamatosan frissülni fog a jövőben, hogy naprakész információkat kapjanak az érdeklődők-, nincs más dolgotok mint küldeni egy üzenetet az SWTOR HUNGARY Facebook oldalának, ahol a következő pontoknak megfelelően összeszedetten leírjátok azt.

  • Klán neve, frakciója
  • Beállítottsága,
  • Bemutatkozása,
  • Összes tag létszáma,
  • Online átlag létszám,
  • Kapcsolattartási felület,
  • Tagfelvételi kritérium és az, hogy kinél, vagy hol lehet jelentkezni felvételért

Közösség

Minden érdeklődőt várunk az SWTOR Hungary Facebook csoportjába, ahol a klán keresés.-/hirdetés és barátok toborzása mellett, segítséget is kérhettek egymástól!

Twitter Oldal: >> Ehérhető innen <<
Facebook Oldal
>> Elérhető innen <<
Facebook Csoportunk>> Elérhető innen <<

SWTOR Guide-okat találhattok ezen a linken. A lista folyamatosan bővül.