PlayerUnknown’s Battlegrounds – Több mint 700 millió dollárt hozott a konyhára tavaly

A SuperData piackutató cég érdekes adatokkal állt elő, és nem csak a PlayerUnknown’s Battlegrounds-al kapcsolatban. Annyi biztos, hogy a 2017-es év volt a digitális játékok és az interaktív média eddigi legnagyobb éve.

PlayerUnknown's Battlegrounds - Több mint 700 millió dollárt hozott a konyhára tavaly

A SuperData elemzései alapján a 2017 márciusában megjelent PUBG, év végéig összesen 712 millió dollár összbevételt hozott össze, no meg persze elterjesztette a Battle Royale műfaját és megnyitotta a kapukat olyan játékok előtt mint például a Fortnite. Mivel a PUBG Xbox-on is megjelent tavaly év végén, ezért elég nagy a valószínűsége, hogy 2018-ban sem torpan meg a játék növekedése.

Ami a további érdekességeket illeti, a mobil játékok piaca is növekedett tavaly. Több mint 14 milliárd dollárral többet költöttek a fogyasztók mobil játékokra 2017-ben, mint 2016-ban. Továbbá minden 3 ember közül 1 játszik valamilyen free-to-play játékkal a bolygón. Ez laza 2,5 milliárd embert jelent. A free-to-play játékok továbbra is komoly erőt képviselnek a maguk kis évi 82 milliárd dolláros piacával.

Ami az esportot illeti 2017-ben 756 millió dolláros bevételt ért el, így könnyen elképzelhető, hogy idén megugorja az 1 milliárd dollárt. És végül a virtuális valóság piaca is elkönyvelhetett egy 37%-os bevételemelkedést, ami az árcsökkenésnek volt köszönhető.