Path of Exile – Ismerjük meg a Grinding Gear Games csapatát!

A Path of Exile mögött álló Grindig Gear Games közzétett egy fórumbejegyzést, amiben elmondják nekünk, hogy mekkora is a csapatuk és megtudhatjuk a pontos összetételét is.

Path of Exile - Ismerjük meg a Grinding Gear Games csapatát!

Az elmúlt években a GGG csapata jelentős növekedésen ment át. Még amikor 2013-ban elindították a játék nyílt bétáját, kevesebb, mint 25 ember volt a csapatban. Mostanra már 120-an vannak és úgy gondolták, hogy sokakat érdekel, hogy a főbb pozíciókat hány ember tölti be. Így fogták magukat és papírra vetették a csapat összeállítását.

  • Chris, Jonathan és Erik a Path of Exile három fő alapítója, vezérigazgatója, műszaki vezérigazgatója és művészeti vezetője.
  • A programozó csapatuk 14 főből áll, köztük 2 webes programozó. A többi programozó között pedig különböző szerepek vannak, mint UI programozó, játékmenet programozó és így tovább.
  • A bérszámfejtés, pénzügyi és irodai asszisztenseket tartalmazó adminisztratív csapatuk 6 emberből áll.
  • A közösségi csapat 4 emberből és 9 fordítóból áll. Ők azok, akik között megoszlik a játék fájljainak és a hírleveleinek lefordítása.
  • Az ügyfélszolgálati csapatuk jelenleg 18 főből áll, akik jellemzően 2-4 fős csapatokban dolgoznak 24/7-ben.
  • A minőségbiztosítási csapat 14 főből áll, akik közül sokan a 2011-es zárt béta óta játszanak a Path of Exile-al.
  • Ami a játék hangját illeti, három ember dolgozik ezen. Két hangmérnök és a zeneszerzőjük, Kamil!
  • A játék tervezőcsapata 5 emberrel dolgozik, azonban ezen a csapaton kívül sok ember járul hozzá az általános tervezéshez.
  • A pályatervező csapat három taggal rendelkezik és a művészeti csapat alkotásait használják fel az új területek és világok megalkotásához.
  • Jelenleg 8 fős 3D-s művész csapat van a cégnél és további munkákat kiszerveznek más cégeknek, ha túlcsordul a munka.
  • Összesen 4 magas színvonalú művészük van, akik nagy részletességű 3D koncepciós művészeti tartalmakat hoznak létre.
  • Van egy UI művész, aki különböző projekteken dolgozik, mint az in-game tutorial, mikrotranzakciós bolt, valamint a játékon belüli felhasználó felület számos más pontja és gyakran segíti a marketing/promóciós anyagok összeállításában is.
  • A vizuális effektek csapatában 5 ember dolgozik. Ez a csapat alkotja meg a skillek, szörnyek és a mikrotranzakciós hatásokat.
  • 5 animátoruk van és 3 rigger, akik együtt dolgoznak a szörnyeken át a mikrotranzakciós animációkon keresztül egészen a skill animációkig.
  • Jelenleg 7 koncepciós művész van, akik a játékon belüli tárgyakon át a páncélokon, környezeten és a mikrotranzakción keresztül egészen a promóciós anyagok tartalmain dolgoznak.
  • Van 4 olyan ember, akik kizárólag a produceri feladatokat látnak el, de vannak olyanok is, akik megosztják ezt a feladatkört más feladatok kezelésével. Például Carl egyaránt része a játék dizájn csapatának és mellette ő a vezető producer is.
  • Van 3 szerver-adminisztrátor is, akik együtt dolgoznak a szörnyek és a mikrotranzakciós animációkon és a skill animációkon.
  • Nemrég egy új narratív tervezőt is felbéreltek, aki a The Fall of Oriath után veszi fel a fonalat a jövőbeli kiegészítőkhöz.

Érdemes megjegyezni, hogy ez egy viszonylag leegyszerűsített áttekintés, hiszen a cégnél sok ember sok más feladatot is ellát. Minden projektet több tucat ember támogat különböző módokon. Sokan hallottátok bizonyára, hogy a Path of Exile projekt egy garázsban indult el még 2006-ban. Azok, akik akkor velük dolgoztak a garázsban még mindig velük vannak. Ők Rhys és Harry, akik évekkel később bekerültek a vezető programozói csapatba.