Path of Exile – A Royale mód és ami mögötte van

0

Április 1-én jelentette be a GGG, hogy megérkezett a Path of Exile: Royale, ami egy 100 játékos részvételével zajló free-for-all játékmód. A vicc azonban nem az volt, amire sokan gondoltak, hanem az, hogy valóban megcsinálták ezt a játékmódot. A mai napon egy fórumbejegyzésben tisztázták a dolgokat.

Path of Exile - A Royale mód és ami mögötte van

Az utóbbi időben az online játékok a lehető legjobban és leggyorsabban akarták meglovagolni a battle royale népszerűségét. Néhány héttel április 1-e előtt világossá vált számukra, hogy a bolondok napjára tervezett eredeti ötletük nem fog olyan jól működni, mint ahogyan azt gondolták, így más elképzelésre volt szükségük.

Maga a gondolat, hogy a battle royale játékmódot egy viccnek szánják egyértelmű volt. Azonban Jonathan rájött, hogy valójában rendkívül gyorsan megvalósíthatóvá tudják tenni az egészet és ténylegesen tudnak biztosítani egy battle royale játékmódot a játékosok számára április 1-én.

A következő volt a tervük. Létrehoznak egy nagy szigetet, telerakják ládákkal, amiket megtöltenek mindenféle holmival és elszórnak szörnyeket is a miheztartás végett. A jelenlegi torokelvágós szabályokat kombinálják a zsugorodó játékterülettel. A korábbi insta limit 32 fő volt ezt megnövelték 100-ra, majd kicsit babráltak a szerveroptimalizáltsággal, hogy a hatalmas Royale insták egyenletesen használják ki a szerverek kapacitását. Hozzáadtak egy megfigyelő módot a halott játékosok számára.

A fenti feladatok mindegyikével egy külön fejlesztő foglalkozott és úgy nézett ki, hogy egy nappal korábban végeznek is. Úgy döntöttek, hogy személyenként 1 munkanapot határoznak meg, hogy mindenki aki akar dolgozhasson rajta,de egyúttal a következő tartalomfrissítés munkálatai se legyenek hátráltatva. Amint a Royale játszható állapotba került rögtön nagy lett a nyüzsgés az iroda körül.

Úgy tervezték, hogy az Új-Zélandi idő szerint fogják kiadni április 1-én, ami közel van az európai idő szerinti április elsejéhez és amerikai idő szerint is egy késői időpont az előző napon, így mindenkinek egyértelmű lesz, hogy csak április 1-i tréfáról van szó. Nem voltak benne biztosak, hogy a kiszolgálók bírni fogják a terhelést ezért amennyire lehetett túlpörgették a szervereket, nehogy stabilitási gondok adódjanak és a rendes játékot is befolyásolják az esetleges hibák. Most, hogy a Royale futott 1,5 napig rengeteg adatot gyűjtöttek össze, amit tudnak majd elemezni.

A Royale módot sikeresen elindították és hatalmas siker volt. A legtöbb felhasználó imádta magát a viccet de még jobban örültek, amikor kiderült, hogy ez nem egy vicc. A 31 órában, míg tartott a Royale mód, összesen 27,989 mérkőzés zajlott le.

És mi is lesz a Royale jövője? Számos kérelem érkezett, hogy rakják vissza ezt a modot, de ebben a szakaszban még korai lenne levonni következtetéseket a jövővel kapcsolatban és van egy nagy kérdés is, hogy képes lesz-e egy önálló játékmóddá válni, vagy esetleg csak időszakonként megjelenő eventek során kerülne elő inkább. Mindkét esetben szükség van még számos egyensúlyi fejlesztésre.