Overwatch – Csökkent a toxikus megnyilvánulások száma, Mercy nerf és egyebek

Jeff Kaplan direktor úr a legújabb Dev update videóban beszélt az Overwatch-ban az utóbbi időben beállt változásokról, de szóba került a Mercy nerf és egyéb nyalánkságok is.

Overwatch - Csökkent a toxikus megnyilvánulások száma, Mercy nerf és egyebek

Ismét nem bírta eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a Blizzard és az Overwatch csapata számára a toxikus játékosok és megnyilvánulások csökkentése. A legutóbbi akciójuk, amikor a sokszor reportolt játékosok elkezdenek figyelmeztetéseket kapni, hogy baj lesz, úgy tűnik valamennyire bevált. Azóta 20%-al növekedett a reportok száma, és 17%-al csökkent a chat-be nem illő szövegek száma.

Tudjuk, hogy ezek a számok nem olyan hatalmasak, mint amilyenek lehetnének, azt is tudjuk, hogy a probléma nem oldódott meg és a dolgok sem tökéletesek, de sokkal jobb lett így.

Azt is megemlítette, hogy a Blizzard elkezdte figyelni a szociális médiát, mint például a Youtube, toxikus viselkedés jelei után kutatva és adott esetben szankcionálni a megfelelő fiókot, még az előtt, hogy bárki is panaszt nyújtott volna be a játékban. Mindenki kösse fel a tangát. A Blizzard figyel!

Szóba került a hősök jelenlegi egyensúlyi helyzete, amivel kapcsolatban megemlíti, hogy az Overwatch-nak nagyjából 35 millió játékosa van és nem mindig van köztük egyetértés a dolgokban. Azonban a közösségi visszajelzés rendkívül fontos a Blizzard számára. Ez alkotja a három oldalú megközelítésük egyik pontját. A másik két pont az in-game statisztikák és a fejlesztőcsapat intuíciója játékfejlesztőként.

A konkrétumok talajára érkezve, Kaplan elővette a Mercy változásait, amelyeket jelenleg is tesztelnek a PTR-en.

Mint tudjátok, a Mercy megváltoztatásával kísérletezünk. Erőfeszítéseinket a Resurrect hatásainak tompítására összpontosítjuk, valamint hogy a Mercy jóval kezelhetőbb legyen Valkyrie-ben.

Jelenleg a Resurrect a második leginkább kijátszott ultimate, és a változások célja a PTR-en ennek helyreigazítása. Kaplan hangsúlyozza, hogy a Mercy egy fontos hős az Overwatch-ban és nem akarják, hogy feledésbe merüljön.

Azt akarjuk, hogy életképes legyen, csupán a Resurrect hatását kell egy kicsit tompítanunk. Úgy hisszük, hogy ez egy egyensúlyozható képesség.

Megtudtuk, hogy a csapat már Hanzo, Mei és Symmetra lehetséges változásait is vizsgálja. Hanzo Scatter Arrow képessége a legfontosabb kérdés, mivel nem biztos jó dolog az a one-shot. Kaplan szerint vizsgálják a lehetőségét, hogy valamivel tisztességesebb verziót csináljanak a Scatter Arrow-ból, vagy esetleg egy másik képességgel helyettesítsék.

Ami Mei-t és Symmetra-t illeti, nem ott vannak a pickrate-ben, ahol a csapat látni szeretné, viszont nagyon óvatosan kell bánniuk a buffokkal.

Mei az a hős, akivel nagyon óvatosan kell bánnunk. Nagyon nyomasztó tud lenni ellene a játék ha túl erős.

Symmetra-val kapcsolatban nem hiszi, hogy szüksége lenne különösebb buffra, viszont az életképességén javítani szeretnének.