GuideHírekMMORPGMU LegendMULegendGuide

MU Legend – Mit csináljunk ha elértük a 65-öt

Leszögezném, hogy a MU Legend-ben a 65-ös élet többségében csapat orientált, tehát mielőbb keressünk egy számunkra szimpatikus Klánt. Azokat a dolgokat nem mind említem meg, amikről már írtunk. Na de kezdjünk is bele tüzetesebben.

MU Legend - Mit csináljunk ha elértük a 65-öt

További Guide-ok

Class bemutatók: [Whisperer] [Blader] [War Mage] [Dark Lord]

Zóna bemutatók: [Enova] [Ohrdor] [Litenberg] [Duelden]

Dungeon bemutatók: [Dungeon Guide] [Blood Castle] [Endless Tower] [Fabrice’s Garden] [Rift]

Egyéb: [Guild] [Enchant & Craft] [Élet 65 után]

Kezdem rögtön a legelején, a tipikus “milyen karaktert kezdjek a MU Legend-be?” kérdéssel. Nincs rá válasz, nincs OP karakter, vannak balansz hiányok mint mindenhol, de mindegyikkel lehet boldogulni és mindegyiknek haszna van magas szinten szólóban, kisebb partiban és teljes partiban is.

  • Mi jelenleg a maximum szint, és hogyan érjük el.

A maximum szint jelenleg 65, amit nagyjából 12 óra játékidővel ér el egy átlagos játékos. A legeredményesebben úgy tudunk fejlődni, ha minden sárga és kék küldetést megcsinálunk kivétel nélkül, illetve minden utunkba akadó lila küldetést is. Fontos tudni, hogy a lila küldetések folyamatosan megjelennek a pályán újra és újra, tehát visszafele ne haladjunk ezek miatt, csak előre! Ha mégjobban gyorsítani akarunk a fejlődési folyamaton, akkor költsük minden Soul pontunkat az Exp növelésre, amit a Z betű lenyomásával a Misc fülön belül találunk. Amíg nem értük el a 65-ös szintet, teljesen felesleges piacban nézelődni jobb tárgyak után, vagy fejleszteni a jelenlegieket, ugyanis a küldetésben és kalandozásunk során kapott tárgyak bőven elegek a kényelmes fejlődéshez. Az élet töltő italokat bátran használja mindenki igény szerint, a dungeonok nehézségét 1-es fokozaton és egyedül a legeredményesebb csinálni. Nehezebbre állítani időpazarlás és felesleges gyógyító ital használatot eredményez. Ha véletlenül túlfejlődnénk az adott tartalmat és lakat kerülne a következő küldetés sorozatra, úgy csak tekintsünk vissza egy tetszőleges kazamatába némi tapasztalati pontért, vagy csináljunk meg pár lila küldetést.

Soul pont: Karakter szinthez hasonlóan ez is a küldetésekből és a szörnyek mészárlásából szerezhető. Egy kék csík fut a tapasztalati pontunk alatt, ez a soul exp csík. Z betű lenyomásával érhetjük el a Soul Box-ot amit mindig tetszés szerint variálhatunk és az ablak megnyitásával a bal alsó sarokban található Reset gombbal újra oszthatjuk pontjainkat. A reset ára 10,000 zen / elosztott pont, ez az ár nem növekszik soha.

  • Room of Duty – Avagy a napi rutin terme.

Ez a terem 6 kazamata bejáratot tartalmaz, amiknek a jutalmazása elengedhetetlen. Minden nap teljesítsük őket, ha tehetjük, ugyanis ezek mind napi korlátozással bírnak és ha kihagyjuk, nem halmozódik másnapra a belépések száma. Balról jobbra fogok haladni a termekkel. Bizonytalanabb játékosoknak is ajánlott végig csinálni mindegyiket, veszíteni valónk nincs. Legalább ismerkedni a hellyel, tapasztalatot szerezni.

Az első állomás neve Fabrice’s Garden. Itt főleg a kis állatkánkhoz kapunk hasznos nyersanyagokat, amivel tovább fejleszthetjük azt. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor lehetőségünk van partival bemenni, van is automatikus partikeresési lehetőség és nehézségi szintet is tudunk állítani belépés előtt. Ha tehetjük akkor szólózzuk le, nem nehéz egyedül haladni és minél több a játékos a partiban, annál erősebbek is a szörnyek, ezt vegyük számításba. A nehézségi szint miatt sem kell aggódnunk, ugyanis itt a lényeg a Boss-ból szerzett kocka és az 1-es és 5-ös nehézségen is ugyan az, és ugyan úgy csak 1 kocka esik. Természetesen a Boss-hoz vezető úton nagyobb nehézségi szintnél több exp és zen jár, esetleg tárgyak amiket érdemes betörni nyersanyagnak, vagy pénz szűkében eladni NPC-nek, tehát ha magabiztosak vagyunk és megtehetjük akkor 5-ös nehézségre állítsuk.

Második állomás az Endless Tower. Ahogy a neve is sejteti, nincs teteje (persze azért van). Ebből az következik, hogy minél feljebb jut az illető, annál nagyobb jutalomban részesül. Ez már jóval nehezebb mint a Fabric’s Garden, kezdő játékosoknak mindenképp ajánlott a parti. Itt nincs nehézségi szint, viszont ugyan úgy minél több a játékos, annál nehezebb is a történet. Nem kell aggódni, nem időre megy, ha esetleg van egy olyan szint, ahol leragad a parti, inkább megfontoltan és lassan haladjon, mintsem elkapkodva elessetek a nagyobb jutalomtól. Az itt kapott kék köveket Ohrdor főterén tudjuk beváltani annál az NPC-nél aminék szintén ugyan ilyen kék kövecske az ikonja. Érdemes szárny növelő kőre váltani minden követ, a többi jutalom az nem kifizetődő.

Harmadik terem a Blood Castle. Figyelem, időre megy! Kezdő játékosoknak az Endless Tower-hez hasonlóan ide is erősen ajánlott a parti, de egyedül is kipróbálható, ugyanis itt sincs nehézségi szint és elképzelhető, hogy egyedül többre megyünk mint pár kolonccal. A legjobb taktika az, ha amint betöltötte a terepet rohanunk előre a folyosón, minden szörnyet figyelmen kívül hagyva, majd a kapuhoz érve csak a kaput ütjük minél nagyobb erőbedobással. Majd a betört kapunk tovább haladva a terem közepére futunk, hogy elkezdődjön az első hullám. Az első hullám megjelenésével a mögöttünk hagyott szörny horda is befog minket érni, így bőven lesz kit ütni. Addig nem jön le a következő hullám amíg meg nem öltünk minden egyes szörnyet. Mivel időre megy, próbáljuk meg minél gyorsabban és eredményesebben kitakarítani folyamatosan a termet. 9 hullámból áll ez a kazamata, majd a fő boss következik. A kilencedik hullám végén van egy miniboss aminek nagyjából ugyan annyi élete van mint a fő bossnak, szóval igyekezzünk eltakarítani az utból, majd nekiesni a fő boss koporsójának. Amennyiben nem sikerül végig csinálni, úgy a jutalom is teljesen elmarad. A jutalom itt időhöz van kötve, alapvetően 10 percünk van az egészet lezavarni és minden elveszített perc után, egyre kevesebb a jutalom. Magic Gem-re, Jewel of Bless-re és Skill Crest-ekre tehetünk szert.

Negyedik bejárat a Warped Magic Gem Mine. Ugyan az a szisztéma, mint a legelsőnél a Fabrice’s Garden-nél, így nem is részletezem. Útközben és a végén kapott jutalom az Magic Gem.

Ötödik a Luery’s Secret Vault. Szintén ugyan az a történet mint a Warped és a Fabrice’s esetében. Itt főleg Zen-re tehetünk szert, útközben is és a végén is.

Az utolsó kazamata a Lupa’s Labyrinth. Blood Castle-hez hasonlóan itt is ketyeg az óra, ellenben itt mindenképp lesz lehetőségünk megküzdeni a Boss-al, már ha túléljük addig. A játékosok száma itt is nehezíti a termet. 10 perc áll rendelkezésre, arra hogy megtöltsük a jobb oldalt található sárga csíkot 100%-ra. Ez a százalék csupán az adott szint tapasztalati pont jutalmának a százalékát jelzi, amivel az Artifactunkat tudjuk fejleszteni. Az artifactunkhoz minél közelebb eső szintet érdemes teljesíteni, ha tudunk akkor azonos szintre menjünk, vagy magasabbra. Amint beléptünk az óra elindul, gyorsan ugorjunk is a teleporthoz ami egy átlátszó rubik kocka forma. Az egész kazamata platformokból áll, amin mindig random szörnyek, véletlenszerű buffokkal ellátva jelennek meg. Ha nem szimpatikus számunkra az adott platform, akkor érdemes elfutni a végére és tovább teleportálni. Meg kell fontolni, hol állunk meg, hol harcolunk és mit hagyunk ki, ugyanis a 100% a cél ami csak szörnyek ölésével érhető el. Tehát ha csak tovább ugrunk folyamatosan, azért nem jár semmi. Illetve ha nem 100%-ra teljesítjük az adott szintet, akkor nincs lehetőségünk a következőre menni a következő alkalommal. A Boss minden esetben dob Artifact darabot. A kockájában szinttől függetlünk kapunk Artifact darabot, amivel Artifactot craftolhatunk, Jewel of Bless-t, illetve felszerelést is (bizonyos szint felett akár Mythic besorolásút is), vagy akár legyártott Artifact töredéket is. Nagyobb szinten már Sage’s Stone is lehet a kockában.

  • Hogyan szerezzek jobb tárgyakat, hogy legyek erősebb?

A legfontosabb tudnivaló, hogy nem a tárgy besorolása számít (common, uncommon, rare, epic, legendary, acient, mythic, set) hanem csak és kizárólag a stat! Félreértések elkerülése végett a stat-ba beletartozik az Attack és a Deffense is. Tehát például tankosabb karaktereken valamelyest számít a tárgy besorolása, ha még több védelemre van szüksége. Illetve a skillek használata, sorrendje és azok kövezése is elengedhetetlen. Mára már a legendary besorolású tárgyak fillérekért vannak bent a piacon. Tehát első körben öltözzünk át legendary-ba. Fontos, hogy legendary és legendary között is óriási különbség van. Mindig nézzük meg milyen stat pontokat ad egy adott tárgy. Ehhez tudnunk kell milyen stat-ra van szükségünk. Ez a legnehezebb kérdés, és nincs rá válasz, mert egyén függő. Vannak nagyon eredményes buildek és nem feltétlen egyeznek egymással. Érdemes megtekinteni a toplistát és a legjobbaktól tanulni, ők mire építenek. A toplista a V betű lenyomásával érhető el. A felugró ablaknál az első részt felesleges nézni, számunkra nem fontos kinek több a pénze, magic gem-e, soul szintje, combat powere. A combat power nem egyenlő a karakter erősségével és eredményességével! Tehát a megfelelő build keresését kezdjük valamelyik Dungeonnál. Átállíthatjuk a toplistát, hogy ne csak partikat mutasson, hanem szóló játékosokat is, akik egyedül teljesítettek egy adott feladatot rekord idő alatt. Érdemes összevetni több szimpatikus buildet is és vagy választani egyet, vagy megtalálni a kettő közti aranyutat mind tárgyakban, mind skillek tekintetében. Miután nagyjából tudjuk mire van szükségünk, visszatérhetünk a piachoz, ahol a fejlődési közben szerzett pénzből bőven kitudunk venni egy kezdő szettet ami minimum legendary ruhákból álljon, esetleg olcsóbb acientekből amik a számunkra megfelelő stattal bírnak. A kisebb besorolású tárgyak azért nem alkalmasak mert kevesebb stat mehet egy epic-be mint egy legendary-ba. Illetve azt is tudni kell, hogy minél jobb besorolású egy tárgy, annál magasabb lehet benne az érték.

Miután kivettük a tárgyakat az akciós házból nekiláthatunk a kalandozásnak. A fentebb említett Room of Duty igencsak hozzá járul erőnkhöz, úgy hogy azokat továbbra se felejtsük el. Jobb tárgyak után érdemes nézni, amiket kezdésnek a Mythic nehézségű kazamatákban tehetünk meg. Ezek a kazamaták minden kontinens (Ohrdor kivételével) legvégén találhatóak. Például Litenberg-ben a Pit of Nightmare a Mythic. Ezeket a barlangokat alap felszereléssel viszonylag hamar ellehet sajátítani úgy, hogy tudjuk őket minimum 1-es szinten szólózni, de természetesen a party mindig jól jön. Mythicben mindig csak a fő boss dobhat acient és mythic tárgyat, illetve a boss-ból kapott kockában is van rá esély, hogy nyitunk egyet. Ha nem jártunk szerencsével, nem kell aggódni, a zen és a soul exp hasznos és azt így is-úgy is kapunk. 3 Mythic nehézségű kazamata van jelenleg a játékban, mind három teljesíthető és ugyan az esik belőle, tetszik szerint lehet választani. Ezekbe a bejárás végtelen. Ha kellőképpen megerősödtünk és magabiztosan kezeljük karakterünket és több mint 97250 combat powerrel rendelkezünk, akkor elkezdhetjük az Epic nehézségű kazamatákat megpróbálni. Ebből kettő van jelenleg a játékban, mind kettőbe napi egyszer lehet szerencsét próbálni és a Mythic nehézséggel ellentétben, itt lényegtelen hányan vagytok, a nehézség mindig fixen 5 emberes lesz, tehát a party erősen ajánlott. Csak Epic-be van lehetőség jelenleg szett besorolású tárgyat szerezni és sokkal nagyobb eséllyel kapunk mythic besorolású tárgyat is, tehát minél erősebb, összeszokottabb, sikeresebb parti összeállítás javasolt.

Ha nincs pénzünk venni aukciós házból jobb tárgyat és szerencsénk sincs és nem esik ki ami kell, akkor lehetőségünk van craftolni, viszont ezt csak utolsó megoldásnak ajánlom.

Azt már tudjuk, hogyan szerezzünk jobb tárgyat, mi számít jobbnak/jónak számunkra (nagyoktól tanulni) és hogy milyen skilleket válogassunk össze magunknak, de hogy a Soult mire osszunk az egy óriási kérdőjel. Az utolsó Soul-os Achievement azért jár, ha összegyűjtünk 500 Soult, tehát feltételezhetőleg ennyi a max. Először is ami minden kasztnak kötelező, és ez legyen a legelső lépés akármivel van az illető és akármilyen stílusba játszik az az, hogy 30 pontot rakunk a Healt-re. Erre azért van szükség és azért elengedhetetlen, mert így olyan Lifestealt nyerünk amivel jóval kevesebb gondunk lesz a MU Legend-ben. A további Soul pont elosztás az már egyénfüggő, viszont azt javaslom ne ész nélkül az Attack-ra fókuszáljon bárki is, érdemes megfontolni, előre gondolkodni és tartani egy fontossági sorrendet.

  • Szólóba vagy csapatba éri meg?

A MU Legendben található összes tevékenység az Epic kazamaták kivételével mind szólózhatóak, és mind egy emberes nehézségűek lesznek, ha egyedül vágunk nekik. Viszont nem mindegy, hogy mi vagyunk a koloncok a partiban, vagy a parti társak azok. Amennyiben gyengébb, bizonytalan játékosról van szó, úgy érdemes partit keresni, de bizonyos időközönként tegyünk egy próbát szólóban is, mikor új felszerelést találunk, új stat elosztásunk van, stb. Szóló lényegesen könnyebb és gyorsabb sok esetben. Végeredményképp ha a partiban található tagok erősebbek mint a felszorzott szörnyek az adott helyen, akkor természetesen partizni érdemes, de ehhez valóban az kell, hogy egy jó csapat álljon össze. Ez főleg az Endless Tower-re és a Lupa’s Labirynth-ra értendő, mivel azoknak sokkal magasabb szintjük is elérhető, mint a jelenlegi tartalomban elérhető erő.

  • Epic kazamaták.

Ahhoz, hogy beléphessünk 97250 combat powerrel kell rendelkeznünk és erősen ajánlott egy épp kézláb csapat is. Itt ugyanis a szörnyek erőssége fixen 5 ember nehézségű, nem számít hányan megyünk be. Mind a két Epic tartalmaz minibossokat, a Dragon Haven 2 miniboss-t, míg a Sanctum of Dragon Knight 3 miniboss-t. Ezeket minden parti képes megölni előbb-utóbb, mert nincs külön Boss termük ahol nem tudunk éledni halál után. Ezért bármikor lecsap a miniboss, csak ressurect at point-ra kell kattintani és vissza kell futni harcolni. Ráadásul az életük se regenerál vissza mindaddig, amíg ki nem húzzuk őket messzire a boss teremből. Az epic kazamatákba szerezhetünk a legnagyobb eséllyel mythic besorolású tárgyakat, nyersanyagot, vagy akár set besorolású tárgyakat is, amik viszont csak az epicből esnek jelenleg.

A Dragon Haven lényegesen könnyebb a társánál, érdemes azzal kezdeni. A fő bossnak kevés képessége van, egyik sem végzetes és csak egy fázisból áll. Ráadásul a kazamata második szintjén található 3 buff kő is, amiket ha azelőtt nyomjuk mielőtt lemennénk a főboss-hoz, akkor azok rajtunk maradnak. Ezekkel a buffok segítségével, nagyjából fél perc végezni a sárkánnyal. A kazamatában található mind a két miniboss és a fő boss is beast. Így érdemes beast elleni italokkal készülni, hogy felgyorsítsuk a küzdelmeket.

A Sanctum of Dragon Knight már igazi csapat munkát igénylő kazamata. Az itt található fő boss képességei közé tartozik, hogy összeköti a játékosokat és ha bármelyikük bármilyen sebzést bekap, azt a többi játékos is elszenvedi. Így elég bárki részéről egy apró hiba és könnyen kihal az egész parti. Ráadásul 2 fázisból áll a boss. 12x életnél lép életbe a második fázis. Amiben amellett, hogy fél pályás aoe-t csinál ami rögtön gyilkol, gömböket is leidéz amik folyamatosan gyógyítják a bosst. Ha egyszer belépett a második fázisba, akkor a gömbök folyamatosan teremni fognak, nem számít mennyi élete töltődött vissza a bossnak. Így ha nagyon elrontotta a parti a fő boss ölését és kiestek a ritmusból, akkor érdemes meghalni, átbeszélni és kezdeni előröl.

  • Artifact és Alchemy.

Ez a tartalom 65ös szinten javasolt, küldetést is kapunk rá. Az X lenyomásával előhozhatjuk az Artifact ablakot, ahol artifactot felvehetünk karakterünkre, berakhatjuk fejlődni vagy gyárthatunk egy újat. A küldetés folyamán le kell gyártanunk egy Growing nevű artifactot, ami 1 fragmentbe kerül amit meg is kapunk a küldetés adó npc-től. Miután legyártottuk, visszakapunk 3 fragmentet. Majd a Lupa’s Labirynth nevű helyhez kell visszajárnunk, hogy összegyűjtsünk 50 fragmentet. 20 fragment kell egy artifact darab legyártásához, két ilyen darabból és 10 fragmentből pedig craftolhatunk egy tetszőleges artifactot. Legkönnyebben és legeredményesebben a Lupa’s Labirynth Stage 1-en lehet fragmenteket farmolni. Ott a boss fixen dob 1 fragmentet, valamint kis szerencsével kockát is kapunk, amiből még több fragmentet, vagy akár artifact darabot is szerezhetünk. A jelenlegi meta szerint, minden kasztnak a Dark Lord kivételével a Frenzy nevű artifact éri meg. Dark Lordoknak pedig a Rainbow nevű artifact. A többi korántsem olyan eredményes mint ez a kettő.

Alchemyzni a következőképpen kell: Szükségünk van egy minimum 20-as szintű Artifactra, majd Ohrdorban található Alchemys npc segítségével betörhetjük azt. Ez a folyamat 12 órát vesz igénybe, a jutalom pedig Magic Gem és minimum 1 Sage’s Stone. A Magic Gem a legértékesebb fizetőeszköz a játékban, ugyanis azt csak napi limitált tevékenységekből lehet megszerezni és nem lehet velük kereskedni, illetve a prémium boltból sem vásárolható. A Sage’s Stone pedig mindenki számára nagyon hasznos, amellett hogy jó ára van a piacon, felhasználhatjuk mi magunk is a Craftman npc-nél. Ahol olyan kasztspecifikus Soulstone-t tudunk gyártani felszerelésünkbe ami kicsit megváltoztatja és megerősíti az adott képességünket.
Például: előre üt kardjával, kettéhasítja a földet és az ott lévő szörnyek visszalökődnek, így szétszórjuk a szörnyeket ami senkinek sem hiányzik. A soulstone segítségével a visszalőkés törlődik, nem lesz többé a képesség része, ellenben a képesség erősebb lesz és dot (damage over time) sebzést szenvednek el a szörnyek, illetve némi vizuális effektet is kap a képesség.

  • Legkönnyebb pénz szerzési lehetőség.

Miután kész vagyunk a napi limitált dolgainkkal és már nincs hova mennünk, de kell a pénz és időnk az van, úgy a legkönnyebben a mythic kazamaták farmolásával szerezhetünk egy kis betevőt. A nehézséget állítsuk minél magasabbra, de úgy hogy kényelmesen és viszonylag gyorsan végigbírjuk csinálni. A legkönnyebb mythic kazamata az a Sky Temple, mindenkinek csak ajánlani tudom. Gyors, egyszerű és rengeteg szörny van benne ami sok pénzt jelent. A legjobb az egészben, hogy az összes szörny közelharcos(!!), ami igencsak megkönnyíti a küzdelmet és emiatt gyorsan, akadálymentesen tudunk haladni. Az itt található főellenség, szintén a legkönnyebb a 3 mythic közül. 4 képessége van, ebből az egyik egy idézés amivel lehív három kis szörnyet, a másik három képesség pedig szinte ártalmatlan és könnyen kijátszható. Könnyen betanulható, elsajátítható a Sky Temple. Egyes nehézségen minimum 100,000 zent szedhetünk össze egy mythic végeztével, természetesen minél nehezebb fokon csináljuk, az összeg annál több. Plusz van rá némi esély, hogy a főbossból esik kocka, amiben akár mythic tárgy is lehet, vagy skill crest ami hasznos lehet számunkra.

  • Leggyorsabb Soul Exp farmolás.

A Soul Boxban található passzív képességek között nehéz válogatni, mindenki szívesen kirakná az összeset. Ezt igazából szinte meg is tehetjük, de ahhoz Soul szintek kellenek, amik bizony egyre nehezebben jönnek a játék folyamán. Mégis van rá mód, hogy viszonylag hamar tudjuk szintezni a Soul szintünket. Először is a játékban találhatóak Soul Bónuszt adó tárgyak, mint például egy Acient besorolású gyűrű, aminek a neve Soul Absorbing Ring, ennek a Mythic megfelelője a Lost Dragonsoul Ring, stb. Ezeknek érdemes utánanézni a piacon, hátha kifogunk pár olcsóbb darabot, sokat számít farmolás közben. Valamint egyes Pet-eknek a Comrade képessége Soul Exp bonus a tehetősebbeknek… Az egyik ilyen például az előbb említett mythic kazamata kipucolása újra és újra, így két legyet üthetünk egycsapásra. Van ennél egy kicsit gyorsabb módja is, ez pedig a Lupa’s Labirynth. A labirintust karakterünk erősségétől függően érdemes beállítani, hogy nagyon jó időt fussunk (átlagosan 5 perc legyen egy kör), és mindig minden kör nehézségek nélkül teljesüljön. Akár Stage 1-et is lehet pörgetni újra és újra, már az is versenyképes exp-et ad.

Aki további hírekre kíváncsi a MU Legend-el kapcsolatban, az ne felejtse el likeolni a MU Legend Hungary Facebook oldalát és Facebook csoportjához is csatlakozzon a közösség kiépítése érdekében. További Guide-okat itt találhatsz.

Címkék

Azin

Csak egy sokadik öreg motoros vagyok az Online világban. Szinte az összes műfajban szereztem tapasztalatot, hagytam ott a lábnyomom. PvP a lételemem, csak abban látok kihívást és potenciát.

Kapcsolódó cikkek

Bezár