Milyen újítás lendítené fel az MMORPG ipart?

Sokatoknak bizonyára feltűnt már, hogy valami nem teljesen stimmel az MMORPG ipar jelenlegi állapotával. Sok új játék elbukik, sok régi pedig hanyatlásnak indul. Felmerült bennünk a kérdés, hogy vajon mi lenne az az innovatív változás, ami gatyába rázná a jelenlegi helyzetet.

Milyen újítás lendítené fel az MMORPG ipart?

A nyugati fejlesztők által kreált MMORPG-k ugyan stabilan állnak, de gyakran küszködnek a csökkenő populációval és a vándorló játékosokkal. Sokan már egy jó ideje csak ingáznak játékok között miközben igyekeznek rátalálni arra az MMORPG-re, amivel akár évekig is játszhatnak. Régen sokak számára a World of Warcraft volt ez a stabil pont, vagy esetleg pár hasonló veterán, mint az EQ, Guild Wars vagy a Lineage. A WoW sem képes már fenntartani akkora rajongó tábort, mint amekkorával rendelkezett például a Burning Crusade idején. Ez azt eredményezte, hogy elvesztették a játékosok, legalábbis egy részük, azt a biztos pontot, ahova bármikor visszatérhetnek, ha egyik újonnan érkező MMORPG sem képes hosszútávú hűséget kialakítani.

Milyen újítás lendítené fel az MMORPG ipart?

A régi MMORPG-k hanyatlása talán azt mutatja, hogy a korábban megkedvelt játékelemek, stílusok már nem képesek olyan szinten szórakoztatni, hogy az lekössön minket hosszútávon. Viszont, a koreai újdonságok gyakran igyekeznek új dolgokat mutatni, de hasonló módon képtelenek egy méretes játékosbázist összehozni. A játékosok mostani generációjának már a grafika elsődleges szempont, és ez gyakran azt eredményezi, hogy a háttértörténet kevesebb figyelmet kap a fejlesztőktől. Ez egy óriási hiba. Mivel ezek még mindig szerepjátékok, így ahhoz, hogy egy hiteles szerepet tölthessünk be, egy igényesen kidolgozott történet szükséges, szerethető és utálható karakterekkel, és erre kellene ráépíteni egy jó játék mechanizmust, akár szép grafikával. A mostanában megjelenő MMORPG-knél viszont lerí, hogy előbb létrehoztak szinte tökéletes kinézetet, majd összecsaptak egy gyors történetet mögé, ami tele van gagyi, sablonos részletekkel.

Milyen újítás lendítené fel az MMORPG ipart?

Az a rendszer, vagy sablon, amit a Blizzard például létrehozott a WoW-ban, mindenképp egy működő ötlet volt, de ahogy teltek az évek a fejlesztők úgy gondolták, hogy le kell egyszerűsíteni. A régi talent rendszer szinte tökéletes volt, legalábbis mi így gondoljuk. Ismervén a mostani játékosok igényeit, talán a legideálisabb megoldás az lenne, ha sikeresen tudnák ötvözni a komplex háttér történetet az elvárt grafikai kinézettel. Emellett, muszáj lesz elhagyni azokat a bosszantó korlátozásokat, mint a nemhez kötött classok, a kinézetet nem változtató gear, a kis térképek sok töltőképernyővel és az irtózatos mennyiségű grind. Az MMORPG-k fellendülését akár az új műfajok kiaknázása is előidézheti, vagy például meglévő regények, képregények vagy Animék történeteinek felhasználása alapként.

Milyen újítás lendítené fel az MMORPG ipart?

Sajnos már csak néhány olyan MMORPG maradt, ami több milliós játékostáborral bír, és kevés olyan van fejlesztés alatt ami messiásként hozhat pozitív változást.