Milyen innováció segíthet az MMORPG iparon?

Az MMORPG-k manapság talán észrevehetően kevesebb népszerűségnek örvendenek, mint tíz évvel ezelőtt, és ennek számos oka van. Részben a gyenge próbálkozások tehetnek róla, részben pedig a nyugati igényeket nem kielégítő ázsiai MMORPG-k sokasága, vagy akár még a mobilos játékok által elterelt figyelem is közrejátszhat.

Milyen innováció segíthet az MMORPG iparon?

Ha megnézzük a jelenleg sikeres MMO-k toplistáját, még a jelenlegi “legjobb” sem képes akkora sikereket felhalmozni, mint azt sikerült az előző évtizedben. A World of Warcraft, ami talán egy időben mindenki kedvence volt, már csak szinte fele annyi játékost szórakoztat, de ezt valószínűleg nem elavultságának köszönheti, hanem a túlzott leegyszerűsítésnek és a tartalom minőségi romlásának. A sokak által nagyon várt SWTOR egyike volt azoknak a nyugati MMORPG-knek, amiktől páran a megváltást várták, de annak ellenére, hogy egy borzalmasan népszerű univerzumra épült, a fejlesztők sok-sok hibát követtek el.

Ma már az MMORPG-k világát észrevehetően elnyomják a nála sokkal népszerűbb műfajok, mint a MOBA-k, a Battle Royale-ok és a shooterek. Az MMORPG ipar már nem generál elegendő hypeot és nem képes olyan újdonságokat felmutatni, amikbe azonnal beleszerethetünk. A veterán MMORPG játékosok java pedig játékról játékra ugrál, keresvén az új “otthont”.

Milyen innováció segíthet az MMORPG iparon?

Az iparra egyértelműen ráfér egy óriási változtatás, és talán arra lenne most szükségünk, hogy újféle nyugati titánok jelenjenek meg, mint régen a Rift, az ESO vagy a Neverwinter. Páran még persze várjuk a csodát a felénk tartó koreai MMORPG-ktől, mint a Bless Online, de ezeknél sem számíthatunk milliós nagyságú játékos bázisra. Az elmúlt pár évben számos olyan sandbox “MMORPG” jelent meg, ami a túlélésre, a class mentes játékstílusra és a szabad építkezésre összpontosított (Dark and Light, Life is Feudal, Gloria Victis), kevés sikerrel.

Sokak szerint, az MMORPG ipar részben azért hanyatlik, mert a fejlesztők inkább olcsóbb mobilos játékokra fókuszálnak, amik a mikrotranzakciókból óriási profitot termelnek. Ha csak fele annyi MMORPG jönne ki, mint mobilokra tervezett online RPG, bőven lenne mit kipróbálnunk és akár megszeretnünk.

Milyen innováció segíthet az MMORPG iparon?

A World of Warcraft esetéből ítélve, a fő problémát az is okozhatja, hogy a fejlesztők eltávolodtak a régi, komplex és nehezebbnek tűnő rendszerektől, és inkább a gyors, egyszerű, akció dús játékmenetre építenek. Talán nem is innovációra van az iparnak szüksége a virágzáshoz, hanem a gyökerekhez való visszatéréshez. Az ázsiai MMORPG-ket pedig nem csak lefordítani kellene, hanem hozzáigazítani a nyugati játékosok igényeihez és korlátjaihoz.

Ti mit gondoltok, mi lenne az az újítás, ami újra naggyá tenné az MMORPG műfajt, és mit várnátok el egy új játéktól, hogy megfeleljen elvárásaitoknak?