Fractured – Ismerkedjünk meg az Alpha 1, kicsinek nem nevezhető térképével!

Rég érkeztek már hírek az olasz Dynamight Studios sandbox MMORPG játékáról a Fractured-ről, most azonban megismerhettük a játék világának egy részét.

Fractured - Ismerkedjünk meg az Alpha 1, kicsinek nem nevezhető térképével!

Legutóbb, még júliusban a politikai és housing rendszer került górcső alá, most pedig a játék egyik kontinense, Myr. Néhány héttel ezelőtt megkérdezték a közösséget, hogy miről akarnak több infót megtudni a játékkal kapcsolatban, és úgy tűnik a játék világára esett a nép választása. Közzétettek egy térképet is Myr kontinensről, de megjegyzik mellé, hogy a legtöbb hely még csak ideiglenes nevekkel rendelkezik. Vessetek egy pillantást a képre, mielőtt tovább mentek.

Fractured - Ismerkedjünk meg az Alpha 1, kicsinek nem nevezhető térképével!

De mi is Myr?

Myr nem más, mint Syndesia világának egyik kontinense a három közül. Mérete nagyjából 40 km2, ami nagyjából az 1/4-a a teljes, bolygóra tervezett földterületnek. Hoppá. Myr enyhe klímával rendelkezik, ami egyrészt áldás, mivel megkönnyíti a termesztést és az ültetést, valamint nincs szükség különleges ruhák előállítására, hogy bírjuk a keményebb hőmérsékletet. Másrészről viszont, számos egyedi nyersanyag nem található itt meg, amelyek más biomu kontinenseken elérhetőek.

A térkép rendkívül nagy, 40 km2 nem kis pálya. Ennek oka, hogy az utazás és a felfedezés élménye kulcsfontosságú a játékban, és ez megköveteli, hogy értelmes távolságoknak tegyük ki magunkat. Azonban nem szeretnék, hogy üresnek érezzük a világot, ezért számos érdeklődésre adó pontot helyeznek el benne.

Város helyek

A térképen fekete pontokkal jelölt részek mindegyike, az úgynevezett “Town Spot”-ot jelöli. Ezeken a pontokon játékosok által működtetett települések hozhatóak létre. A város helyek átlagos nagysága 256 m2, ami azt jelenti, hogy több mint 100 épületet képes befogadni, de talán még 200-at is, óvatos tervezéssel. Ez azt jelenti, hogy a közepes és nagy klánok tagjai mind elférnek ugyanazon városban, míg a kisebb klánok összefoghatnak és elvezethetnek úgy egy várost.

A városok legalább egy kilométer távolságra vannak egymástól, de ez csak a legjobb eset, többnyire inkább kétszer vagy többször nagyobb távolságokra vannak egymástól. Az 1km azt jelenti, hogy durva terepen nagyjából 5 perc futást vesz igénybe, már ha azt feltételezzük, hogy nem légvonalban történik a haladás. Ennél valamivel kevesebb időt vesz igénybe az utazás a megfelelő úton haladva, mivel ebben az esetben mozgási sebességet növelő bónuszt kapunk. Ez azt is jelenti, hogy egy-egy városok közötti séta egy igazi kaland is lehet, amelyre nem árt felkészülni és akár tényleges kihívássá is válhat, ha útközben barátságtalan biomon keresztül kell haladnunk, vagy épp éjszaka.

Ilyen távolságok mellett felmerülhet a kérdés, hogy egy nagy klánnak több település birtoklására kell koncentrálnia, vagy egyetlen nagy várost kell létrehoznia. A helyes válasz természetesen az utóbbi. Egy városnak számos középületre van szüksége ahhoz, hogy 100%-ban működőképes legyen. Arról nem is beszélve, hogy komoly előnyökkel jár ha a populációt a lehető legnagyobbra növeljük, ami ahhoz is köthető, hogy mennyire védhető egy város. A többszörös települések gondolata meglehetősen komplikáltan kivitelezhető és elég könnyen elveszíthető, amennyiben az ellenség lecsap.

Bányák

A bányák az ásványok elsődleges forrásai a Fractured univerzumában. Bár az ásványi anyagok elméletileg bárhol megtalálhatóak Syndesia világában olyan eseményeknek köszönhetően, mint a lezuhant meteoritok, azért ez elég ritka esemény, így nem tarthatóak fent általa egy jól szervezett csoport igényei.

A bányák (szinte) minden város közvetlen környezetében helyezkednek el, amelyek könnyen megközelíthetőek az utak révén. Maga a város nem áll közvetlenül kapcsolatban egy-egy bányával. A bányákba bárki beléphet és szabadon kitermelhet ásványokat. A kivont ércek azonban meglehetősen nehéz erőforrások, amelyeket kézzel, kézikocsin, vagy épp vagon segítségével lehet szállítani, hasonlóképpen mint az építkezéshez szükséges faanyaghoz, amit láthattunk az egyik Kickstarter videóban.

Ráadásul az ércek csak speciális városi épületekben dolgozhatóak fel, a kinti vadonban elhelyezhető ideiglenes gyártási állomásokon, vagy a személyes otthoni területünkön sem. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a bányákat leginkább a legközelebbi város polgárai tudják kihasználni.

Utak

Az utak előre meghatározott útvonalak, amelyek összekapcsolják a városokat és más fontos helyeket a világban. Az utakon járva mozgási sebességnövelő bónuszt kapunk, amely az út típusától (betonozott vagy nem) és annak állapotától függ.

Mivel a Fractured bolygói nagy nyitott világok, az utakat úgy tervezték, hogy meglehetősen egyszerűen és könnyen lehessen rajtuk navigálni. Nincs rá szükség, hogy irreálisan lelassítsa a játékosokat.

Az Alpha 1 során az utak kiváló állapotban lesznek és nem kezdenek el tönkremenni. Később viszont azt tervezik, hogy az utakat is karban kell majd tartani.

Folyók

A térképen látható, hogy Myr kontinensén rengeteg folyó található és a legtöbb város közel is fekszik egy-egy folyóhoz. A folyók gyakran sekélyek és csendesek, amelyeken a nehéz terheket nem cipelő játékosok könnyedén átkelhetnek. Ez megkönnyíti a felfedezők mozgását, miközben továbbra is szükségessé teszi a kereskedők számára, hogy az útvonalakat és a hidakat használják.

Az úszással és hajózással kapcsolatban nincs még információ, azonban a folyók megemlítése nem csupán véletlen egybeesés. A játékosok és nyersanyagok hajón történő szállítása egy olyan tartalom, amiről majd a későbbiekben ejtenek szót és úgy gondolják, hogy ha megteszik, akkor meg is fogják rázni a kereskedelem és a hadviselés világát.

Kíváncsian várjuk!