Encased – Egy új izometrikus Sci-fi RPG érkezik jövőre

0

A Dark Crystal Games bejelentette, hogy hamarosan egy új izometrikus sci-fi RPG játékkal állnak elő, ami egy poszt-apokaliptikus környezetben játszódik. Ez lesz az Encased.

Encased - Egy új izometrikus Sci-fi RPG érkezik jövőre

Mit tudunk a Dark Crystal Stúdióról?

A Dark Crystal Studios egy független stúdió Szentpéterváron, Oroszországban. A csapat olyan tapasztalt játékfejlesztőkből áll, akik korábban olyan neveken dolgoztak, mint a Divinity: Original Sin Enhanced Edtion, Divinity: Original Sin 2, Life is Feudal: Forest Village, Leviathan: The Last Day of the Decade, Crossout és sok más.

“Az Encased egy tisztelgés mindazért, amit a 90-es évektől kezdődően a 2000-es évekig bezárólag ismert RPG játékokban szerettünk, mint a Fallout, Baldur’s Gate, vagy a Planescape. Ezeket összekeverve a modern grafikával és az érdekes történettel, no meg a lélegzetelállító taktikai csatákkal kapjuk meg az Encased-et. Nem próbáljuk újraalkotni a múlt ikonikus neveit. Mi valami jobbat akarunk csinálni”

Mi a helyzet magával a játékkal?

Ennyit a stúdióról, nézzük mit tudunk a játékról. Az Encased egy old-school RPG, körökre osztott harcrendszerrel. A story kampány nagyjából 25-30 órás játékidőt ígér, és jelentős újrajátszási potenciállal rendelkezik majd. Képesek leszünk felfedezni a játék nyílt világát és olyan kemény döntéseket hozni, amelyek befolyásolják a cselekményt. A világ aktívan reagál majd a döntéseinkre és folyamatosan eszerint változik majd. Ez fordítva is igaz lesz, hiszen a játékban bekövetkező környezeti változások kihatással lesznek a játékstílusunkra.

Encased - Egy új izometrikus Sci-fi RPG érkezik jövőre

Egy érdekes történet

A játék története szerint az Encased eseményei egy Dome nevű ismeretlen eredetű, de mesterséges konstrukció alatt zajlanak. A Dome egy félgömb alakú építmény egy kis nyílással a tetején. A Dome elpusztíthatatlan. A tárgyak, technológia és relikviák megszerezhetők belőle, de azok az emberek akik belépnek a Dome-ba, nem tudnak többé kijönni onnan. A föld alatt további rejtélyek várnak minket, hiszen a Dome csak egy gigantikus komplexum teteje, és a föld alatt egy hatalmas gigantikus komplexumban teljesedik ki. Az ókori földalatti labirintusok értékes tárgyakat és mesterséges intelligenciával rendelkező rendszereket rejtenek, amelyek az egész komplexumot irányítják. No meg persze rengeteg halálos csapdát és furcsa anomáliákat is rejt ez a hely, amelyek nem könnyítik meg a dolgunkat a kalandozás során.

Encased - Egy új izometrikus Sci-fi RPG érkezik jövőre

A Dome kutatását és feltárását a C.R.O.N.U.S. Alapítvány felügyeli. Ez egy nemzetközi vállalat és egy államon belüli állam is egyben. A külvilág felé kevés információ jut el a C.R.O.N.U.S. Alapítványról. Azok, akik úgy döntenek, hogy a Dome-on belül akarnak élni nem osztanak meg semmilyen információt a külvilággal. Azok pedig akik az Alapítványt kívülről irányítják még annyit sem beszélnek. Köszönhetően a Dome-ból kitermelt dolgoknak a C.R.O.N.U.S. elég erőssé vált ahhoz, hogy uralkodjon a világ vezetői felett. Most az egész bolygó sorsa katonák, üzletemberek, tudósok no és persze bűnözők kezében van (milyen meglepő).

A Dome-ban azonban valami megváltozik és létrejön egy másik hatalom, amit eddig még soha nem láttak a felfedezők. A játékosok expedíciója révén egy intelligens entitáns ébred fel a komplexum mélyén. Egy igen instabil mesterséges intelligencia, Maelstrom. Ébredése után megváltoztatja a Dome világát, aminek eredményeképp minden kapcsolat megszakad a külvilággal és mindenki csapdába esik a Dome-ban.

Az, hogy a továbbiakban mi fog történni azt majd a játékosok határozzák meg 2019-ben a korai hozzáférés indulásakor.

Üsd vágd, nem apád

A játék harcrendszeréről annyit lehet tudni, hogy körökre-osztott alapokon nyugszik és rengeteg taktikai lehetőséget rejt. A játékosok képesek lesznek az ellenség legfontosabb harcosainak kijelölésére, akiket akár a környezetben található elemek segítségével is legyőzhetnek, vagy legyengíthetnek és így tovább. A harci rendszer fejlesztésében a következő elvek vezérlik a fejlesztőcsapatot: a csatáknak rövidnek, dinamikusnak kell lenniük és mindegyik csata számos különféle módon lebonyolítható kell hogy legyen.

A tapasztalt játékosok hamar észre fogják venni a hasonlóságokat a Fallout és más klasszikus RPG-k között. Ez lehetővé teszi, hogy gyorsan rá is jöjjenek a játék rendszereinek működésére, anélkül, hogy komolyabban bele kelljen ásniuk magukat. Az ismerős rendszer mellett hozzáadják a saját perk és skill rendszerüket, amelyek arra kényszerítik a játékost, hogy minden szintlépésnél választani kelljen többféle hasznos készség közül.

A játékról gyakorlatilag semmilyen vizuális információ nem áll rendelkezésre a korai stádiuma miatt. A játék hivatalos oldalán találhatunk néhány concept art-ot és mindössze három in-game képet, ami pont annyira kielégítő, mintha semmi nem lenne. A játéknak érkezett egy trailer is tegnap, de sokmindent abból sem lehet megtudni. A játék korai hozzáférése 2019 elejére várható.