Conqueror's BladeHírekKiemeltRPGTeszt

Conqueror’s Blade – Kipróbáltuk

Beneveztünk mi is a Conqueror’s Blade január 26-án indult zárt bétájára, hogy kipróbáljuk a Booming Games sandbox akció RPG játékát, ami az ókori keleti és nyugati civilizációkon keresztül teszi lehetővé hatalmas csaták lejátszását, egy a karakterünk által irányított sereg segítségével.

Több mint 5 évnyi fejlesztés után végre megérkezett ehhez a ponthoz a játék. A launcher gond nélkül leszedte a játékot, ami szerencsésen el is indult. Egy igazi minimalista kezdőképernyő után bekerülünk a karakterkészítőbe, amivel túlzásba ugyan nem estek, de a szokásos kreálási pontok így is megvannak benne. A játék menürendszere és a kinézete egy kicsit gagyi hatást kelt, de ez legyen a legnagyobb probléma. Bárcsak ez lenne…

 Conqueror's Blade - KipróbáltukConqueror's Blade - Kipróbáltuk

Ha kész vagyunk a hősünk külsejével, akkor el kell döntenünk, hogy melyik fegyverrel szeretnénk megkezdeni hódításaink. Jelenleg 7 fegyver közül választhatunk, Sword-Shield, Poleaxe, Pike, Nodachi, Broadsword-Shield, Crescent Blade és Bow. Ha minden igaz később a játékban már váltogathatunk ezek között, legalábbis láttunk erre utaló funkciót.

Ha mindennel megvagyunk beléphetünk a játékba egy kezdőterület kiválasztásával. Három választható zóna közül csupán az első volt elérhető, így mi is oda mentünk. Kezdésnek le kell tolnunk egy tutorialt, ami bemutatja nekünk a játék különböző funkcióit. Még szerencse, hogy nem lehet ezen továbblépni – legalábbis mi nem leltük meg ennek a módját, bár nem is kerestük valami eltökélten – mivel elég sok hasznos dolgot tudtunk meg, ami tuti a későbbiekben nem tűnt volna fel.

Conqueror's Blade - Kipróbáltuk

Maga a játék alapkoncepciója, hogy vagyunk mi és van a mi kis seregünk. A seregünket teljes mértékben irányíthatjuk különböző parancsokkal, ami elég szórakoztató. Különféle formációkat adhatunk meg nekik, vagy akár a mi teljes védelmünkre is utasíthatjuk őket. Természetesen támadásra is felszólíthatjuk őket, vagy akár egy-egy adott terület lerohanására is.

A tutorial végeztével bekerülünk egy amolyan lobby területre, ami egy város, ami a Valhalla nevet viseli és telis-tele van NPC-vel, akiktől mindenféle küldetéseket vehetünk fel, XP és felszerelés reményében. A karakterünket tudjuk fejleszteni, felszerelni jobb holmikkal és persze skilleket is tudunk vele tanulni.

Az egyik legelső küldetés alkalmával egy várostromba kerülünk be mint ostromlók, ahol némileg beleláthatunk a játék stratégiai elemeibe is. Ilyenkor a csatatéren kiléphetünk a karakterünk nézetéből és interakcióba léphetünk dolgokkal, például utasíthatjuk a katonáink, hogy egy hatalmas ostromtornyot nekitoljanak a várfalnak, amin aztán kézen fogva együtt toppanhatunk be teljesen váratlanul a várfalra.

Conqueror's Blade - Kipróbáltuk

A városból elérhetjük a különböző PvP módokat is. Ebből jelenleg nincs túl sok, de azért akadt szórakozás bőven. Van egy 5v5 vagy 8v8 játékmód, amin csak a karakterünkkel tudunk megjelenni a seregünk nélkül. És vannak a nagy nyílt csaták is, no meg az ostrom.

És akkor elérkeztünk ahhoz részhez, ahol az eddig elhangzottak alapján rátérjünk a fekete levesre is, amiből akad azért. Kezdjük az elején. Először egy íjász karaktert csináltunk, amivel belépve a tutorial részre szembesültünk a kameramozgás borzalmasan lassú mivoltával. Belépve a beállításokba és az érzékenységet nemes egyszerűséggel a maximumra húzva továbbra is lomha volt a kamera. No sebaj, gondoltuk annyira végül is nem lassú, így tovább mentünk. Ekkor jött a következő szemöldökfelhúzás. Az íjász karakterrel való harc valami borzalom volt. Ezt az érzésünk tovább erősítette az 5 perccel később lekreált kardos-pajzsos karakter is, akivel sokkalta könnyebben ment minden. Végül ezzel mentünk tovább.

Számítottunk rá, hogy a kis katonáink intelligenciája nem lesz túl jó, ami így is lett. A formációkra és a parancsokra remekül reagálnak, gyorsan teszik a dolguk. Egészen addig míg egy helyben állunk velük. De mozgás, csata közben már vannak problémák. És akkor fel sem hozom az össze vissza szaladgálós, forgolódós, földbe süppedős karaktermodelleket. A lényeg, hogy kicsit butácskák, de a mieink.

Magával a harccal is akadnak gondok. Vannak skilljeink, de elég jól kell velük célozni, hogy rendesen be is találjanak. Néha csak egyszerűen átütünk vele az ellenségen anélkül, hogy sebeznének. Az egész harc a bal egérgomb nyomogatásával telt, és amennyire láttuk nem csak nekünk. Bekapott ütések után karakterünk folyamatosan megtorpan és semmi nem tudunk csinálni. Ugye nem kell ecsetelni, hogy ez mivel jár ha már többen ütnek. A pajzsot használva sem tűnt fel, hogy bármit blokkolnánk vagy csökkenne a sebzés. Van aki szerint hiába vágjuk magunkat pozícióba a pajzzsal, mindössze az első bejövő sebzést csökkenti és ennyi. Nem tudjuk, hogy ez igaz-e, de az biztos, hogy sokra nem mentünk a pajzzsal. Az igazságos hozzátartozik az is, hogy 180 körüli pingünk volt végig, ami biztos, hogy nem segített a játékélmény tisztességes megízlelésében. Ráadásul a kínai játékosok, akik már jóval nagyobb tapasztalattal rendelkeznek, hála a korábbi bétáknak (és az alacsony pingnek) jóval otthonosabban mozogtak a harcokban és jobban is használták a karakterük, mint például mi.

Nagyon úgy tűnik, hogy jelenleg a két kezes fegyverek uralják a játékot. Valószínűleg nem véletlenül van ez így. A grafikára nincs különösebb panasz, minden probléma nélkül fut a játék, egészen addig míg be nem megyünk valami masszívabb terepre. Ott már előfordultak gondok, de nem volt vészes. Ami pedig a masszívabb terepeket illeti, azok elég jól adják a háborús hangulatot. hatalmas seregek ütemes mozgása, miközben tudjuk, hogy a nyílvesszők amik körülöttünk repkednek, bizony nem csak hangulatfokozó elemként vannak ott, hanem be is nyelünk belőlük néhányat.

Öt év fejlesztés után még lenne mit finomítani a játékon, főleg hogy a fejlesztőcsapat azt nyilatkozta korábban, hogy a minőségre törekednek és egy valódi AAA játékot akarnak létrehozni. Nos ettől már nincsenek olyan messze, de még dolgozni kéne rajta egy pöppet. Meg merem kockáztatni, hogy hiba volna egyáltalán kiadni játékot még az idén. Összességében szórakoztató a játék, de az ordas hibák, amik felütik ocsmány fejüket egyelőre inkább abba az irányba mutatnak, hogy ezen még dolgozni kéne.

Címkék

LoneWolf

Realista. Örök kétkedő pesszimista. MMORPG szerető és élvező. Tapasztalt mmo játékos, aki tizenéve keresi az igazit és néha meg is találja. Magányos farkas ő, ki még sincs sosem egyedül.

Kapcsolódó cikkek

Bezár
Bezár