Bless OnlineHírekInterjúKiemeltMMORPG

Bless Online – Újjászülethet vajon a Bless?

A Bless Online egyike azon játékoknak, ami már több alkalommal és több régióban is elbukott. Azonban eddig mindig felállt és ment tovább. Hogy megérte-e? Nos még nem tudjuk. A Rebuild projekt még folyamatban van és mi európai játékosok még mindig várunk a csodára.

Bless Online - Újjászülethet vajon a Bless?

Ezzel kapcsolatban készített az mmorpg.com egy rövid interjút Jae-hoon Jeon-al a Bless játékigazgatójával.

Hogyan rangsorolná a feladatokat, amiket javítottak vagy átdolgoztak?

Jae-hoon Jeon: Elsődleges prioritásunk a harcrendszerre összpontosítani. Jelenleg az idő, ami az azonos szintű és minőségű szörnyek legyőzéséhez szükséges, azonos. Emiatt nem kell kikerülni vagy elkerülni azokat a szörnyeket, amik unalmasak lehetnek. A dinamikus harci rendszer létrehozása érdekében a szörnyek megjelenését, a HP-t és az AI-t újradefiniáljuk fokozatuk és szintjük alapján. Más fejlesztésekre is sor kerül, hogy a játékosok különböző harci helyzeteket tapasztalhassanak meg a szörnyektől. Ezen kívül átszerveztük a skill rendszert is, hogy a PvE/PvP-ben is legyen többféle stratégia a játékos karakterének felépítésétől függően. Később még beszélünk róla, de minden class-nál már sokféleképpen tudjuk kiépíteni a képességeinket, ezáltal lehetővé téve a játékosoknak, hogy játszhassanak a karakterük felépítésével.

Hogyan illesztik bele a játékosok visszajelzéseit a fejlesztési folyamatba?

Jae-hoon Jeon: Ahogy az első fejlesztői naplóban is említettük, a játék megjelenése nem a vég. Nagyon fontos számunkra, hogy kommunikáljunk a játékosokkal és folyamatosan jobbá és szebbé tegyük a játékot. Tehát a játékosok visszajelzése döntő fontosságú fejlesztéseink és üzleti tevékenységünk szempontjából is. Különböző csatornákat fogunk bevetni, hogy kommunikálhassunk mindannyian és következetesen figyelni fogjuk a játékosok visszajelzéseit. Tudjuk, hogy nagyon sok nyugati MMO játékos régóta vár a játékra, és ha egyszer a Bless elindul Steamen, akkor az csak a kezdet lesz.

Azt mondtad, hogy vannak dolgok, amik kifejezik a Bless Online erősségét és egyediségét. Mit értesz ez alatt?

Jae-hoon Jeon: Sok olyan dolog van, ami a Bless-t elkülöníti a többi MMORPG-től. Van egy olyan rendszer, ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy szinte minden létező állatot, vagy szörnyet megszelídítsenek a játékban. Aztán ott van a harci rendszer, amely lehetővé teszi a játékosoknak, hogy saját játékstílusuknak megfelelően alakítsák ki a harci taktikájukat és a stratégiájukat. Tovább egy nagyszabású háborús rendszer, ahol a játékosok különböző terepen (föld,tenger, levegő) küzdhetnek.

Hogyan látod a függőleges és vízszintes progressziót?

Jae-hoon Jeon: A szintezés is a kaland része. De ha egyszer elértük a határt, nem akarjuk, hogy a játékosok úgy érezzék, hogy az utazásuk véget ért. A játékosok tovább növelhetik képességeiket és új tárgyakkal lehetnek gazdagabbak. Röviden, a karakterek növekedését vízszintesen folytatjuk, miután a játékosok elérték a szinthatárt. A jövőbeli frissítések alkalmával ennek módját még részletezni fogjuk.

Említetted, hogy a játékosok képesek saját kombókat létrehozni. Mennyire nyitott a harci rendszer?

Jae-hoon Jeon: A régi rendszer túl egyszerű volt, hiszen csak abban merült ki, hogy erősítettük a képességeinket azáltal, hogy több skill pontot raktunk rájuk. Most egy új rendszeren dolgozunk, ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy különböző módon használják fel a képességeiket. Ezeket is egy későbbi frissítésben fedjük majd fel.

Mit mondanál jelenleg ha a “régi verzió újratervezésének” jelenlegi állapotát és az “új funkciók létrehozását” összehasonlítanád?

Jae-hoon Jeon: Fontos megjegyezni, hogy a “rebuild” nem a Bless összes tartalmának teljes átalakításáról szól. Célunk, hogy a Bless jobban fusson, legyen szórakoztatóbb és még vonzóbb. Összehangolva a MMORPG rajongók elvárásaival. A mostani munkánk olyan új funkciók hozzáadásának kombinációját jelenti, amelyek észrevehető különbséget tesznek a játékmenetben, miközben tovább javítják a meglévő funkciókat.

Miért döntöttetek úgy, hogy újraépítitek a Blesst, ahelyett hogy elkezdenétek egy új játékot?

Jae-hoon Jeon: A Bless a stúdiónk szíve és lelke. Hiszünk a világában, a kalandban. A Bless annyi mindent kínál az MMO játékosoknak, hogy szükségét érezzük annak, hogy jobbá tegyük és a játékosok láthassák magukat a Bless világában.

Hogyan tervezed a Bless élményt egyedivé tenni, függetlenül attól, hogy melyik régióban játszunk? Például az egyik régió játékosai más elvárásokat fogalmaznak meg mint egy másik régió játékosai.

Jae-hoon Jeon: Miközben a részleteket folyamatosan bemutatjuk a fejlesztői naplónkban, nagyon is tisztában vagyunk azzal, hogy minden régió eltérő elvárásokat támaszt az MMO-k irányában. Erősen fókuszálunk arra, hogy minden régióban megfelelő verzióját kínáljuk a játéknak, mind történetben, mind tartalomban és bevételszerzésben.

A fórumaink egyik nagy aggodlama az, hogy a küldetéseken kívüli zónák nagyon üresek és élettelenek. Milyen lépéseket tesz a csapat, hogy a világ kevésbé legyen statikus és több élettel legyen teli?

Jae-hoon Jeon: Végső célunk egy olyan világ létrehozása, ahol a felhasználók képesek a játékvilággal kölcsönhatásba lépni. Azonban a stabilizált szolgáltatási környezet a legfontosabb szempont, ezért célzottan távolítottuk el objektumokat és NPC-ket a meglévő verziókból, amelyeket már más régiókban láthatunk. Jelenleg különböző kezdeményezéseket tesztelünk annak érdekében, hogy a Bless élettel teli érzést nyújtsa. Ezeket kommunikálni fogjuk hamarosan, ha készen leszünk. A korai hozzáférés a Steamen olyan lesz mint egy Open Beta, aminek során a változások folyamatosak lesznek a hivatalos indulásig.

Címkék

LoneWolf

Realista. Örök kétkedő pesszimista. MMORPG szerető és élvező. Tapasztalt mmo játékos, aki tizenéve keresi az igazit és néha meg is találja. Magányos farkas ő, ki még sincs sosem egyedül.

Kapcsolódó cikkek

Bezár