Bless Online – NeoWiz interjú PvP-ről, egyensúlyi kérdésekről, új classokról és sok másról

Mostanában rájár a rúd a Bless Online-ra, ami bizony gyönyörűen látszik a játékosbázisának fogyatkozásán is. A massivelyop készített egy interjút a NeoWiz csapatával, amiben a mostanában égető kérdésekre keresték a válaszokat.

Bless Online - NeoWiz interjú PvP-ről, egyensúlyi kérdésekről, új classokról és sok másról

A Bless játékosok körében gyakori a panasz a játék teljesítményére, amit sok játékos az ini fájl módosításával próbál ellensúlyozni, mivel sok beállítási lehetőség nem érhető el a játékon belül. Milyen lépéseket tesznek a játék teljesítményének további optimalizálása érdekében?

Neowiz: Tudjuk, hogy a játékosok manuálisan szerkesztik az ini fájlt, azonban annak ellenére, hogy a kézi szerkesztések mutatkozik némi hatása, a dolog nem olyan egyszerű, mint az sokan gondolják. Még akkor is, ha az ini fájlt megváltoztatják, sok olyan opció van, ami nincs nagy hatással a játék teljesítményére, mivel sok esetben belsőleg vannak blokkolva a dolgok. Fejlesztőink jelenleg is finomítják a beállításokat, hogy azok is testreszabhassák a játékot, a játék saját menüjén keresztül, akik nem változtatják meg az ini fájlt.

Úgy tűnik, hogy a játékosok közt általános az egyetértés abban, hogy az első egyensúlyi patch után a Guardian, Paladin és Mage classok jócskán felülmúlják a Ranger és Berserker classokat, különösen PvP-ben. Vannak tervek egyensúlyi változásokra a közeljövőre vonatkozóan, vagy a fejlesztők elégedettek a classok jelenlegi állapotával?

Neowiz: Tervezzük, hogy folytatjuk az egyensúlyi változásokat. Fontos megjegyezni, hogy a Bless Online “korai hozzáférési” fázisban van, ami azt jelenti, hogy sok változás várható a jelenlegi fázis és az éles indulási fázis között. A következő egyensúlyi patch valamikor júliusban érkezik majd új dungikkal. Mivel azonban az egyensúlyi kérdés nem kizárólag PvP probléma, hanem PvE és parti játék probléma is, nehéz a döntéseket egyszerűen egyes osztályok előnyeire, vagy hátrányaira alapozni PvP-ben. A fejlesztőcsapatunk szorgosan figyeli a felhasználói visszajelzéseket és a játékadatokat is. Mivel az egyensúly a változások teszteléséről szól, nem pedig a hibák rögzítéséről és ellenőrzéséről, ezért még nincs pontos dátum a közelgő egyensúlyi javításra vonatkozóan. De jön!

Vannak tervek arra vonatkozóan, hogy a gemek átváltási aránya megváltozzon, amely jelenleg 100 db-ért cserébe ad véletlenszerűen egy gemet és még aranyba is kerül. Vagy a játékosoknak valamilyen alternatívát biztosítanak további Rose Stone, Sapphire és Beryl szerzésre? Ha igen, milyen módszerek kerülnek terítékre?

Neowiz: Azt tervezzük, hogy lehetővé tehessük a játékosok számára, hogy további gemeket szerezhessenek a Royal küldetésekből, amelyet július 4-én adunk hozzá a játékhoz. Jelenleg nem vizsgálunk alternatív lehetőségeket a Rose Stone, Sapphire és Beryl gemek szerzésére.

Jelenleg úgy tűnik, hogy nem sok minden ösztönzi a játékosokat az open world PvP-re, mivel csak combat pont jár érte, amit sokkal nagyobb tételben képesek megszerezni a BG-ken keresztül. Vannak jelenleg olyan tervek, amelyek nagyobb ösztönzést adhatnak a játékosoknak az open world PvP-n való részvételért?

Neowiz: A július 4-i frissítéssel hozzáadjuk Basel Gorge-ot, amely sok más dolog mellett arra is ösztönzi a játékosokat, hogy részt vegyenek az open world PvP-ben. Erről rövidesen több részlettel is szolgálunk majd.

Sokan aggodalmukat fejezték ki a jelenlegi minimális/maximális árrendszerrel kapcsolatban, amelyet a piacon láthatunk. Vannak-e tervek a piaci árrendszer megváltoztatására, vagy a minimum/maximum árkorlátok megszüntetésére?

Neowiz: Jelenleg a piaci tételek alap árait a meghatározott időtartamú tranzakciók eredményei alapján számítják ki. Ennek megfelelően a játékosok dönthetnek úgy, hogy egy tételt akár 25%-al a normál érték alatt, vagy felett adnak el.

A közelmúltban megerősítést nyert, hogy bizonyos játékosok szándékosan manipulálták a tárgyak értékesítési árait. Jelenleg rögzítés alatt áll a rendszer és a július 4-i frissítésben is kiigazításokat hajtunk végre és további intézkedésekre is készülünk, ha a visszaélések még ezután is felütik a fejüket.

Mikorra várhatják a játékosok a még hiányzó classokat az Assassin-t, a Mystic-et és a Warlock-ot? Az Assassin felszerelések jelenleg elérhetőek a játékban. Tervezik eltávolítani ezeket addig, amíg a class nem kerül hozzáadásra?

Neowiz: Mint korábban említettük egy bejelentésünkben az Assassin kerül először hozzáadásra, valószínűleg a szerver-összevonások után. Jelenleg az Assassin felújított harci rendszere már készen áll és csak néhány módosítást kell még végrehajtani az animációin és hatásain. A Mystic-et későbbre tartogatjuk, de mivel a Warlock classt a többi új classal is össze kell hangolni, így nehéz erre vonatkozóan pontos dátumot adni. De jönnek!

Tudjuk, hogy Assassin tárgyak már esnek a játékban. Ahelyett, hogy az erőforrásainkat és az időnket arra fordítanánk, hogy kiszedjük ezeket a tárgyakat játékból, inkább az Assassin minél előbbi behozatalát tartjuk szem előtt.

Jelenleg a PvE tartalom haldoklik, mivel a játékosok spirit-jei állandóan kitörnek, miközben a játékon belüli leírás szerint erre csak némi esély van. Ez rendeltetésszerűen működik, vagy terveznek ezen módosítani?

Neowiz: Ez egy olyan dolog, amit már korrigáltunk a v1.2.0.0 verzióban. 10%-ra csökkentettük annak lehetőségét, hogy egy játékos felvett spirit-je kitörjön, ha a játékos meghal egy szörny, vagy ellenséges NPC által.

Láttuk a Redditen, hogy a Bless koreai/japán verziója “karbantartási üzemmódban” működik, mivel 2016 óta nem kapott lényeges tartalomfrissítést és a mi verziónk is olyan tartalmi frissítéseket kap, amelyek már korábban megjelentek valamilyen formában a játék egy másik verziójában. Ezt fel tudnák gyorsítani számunkra, továbbá vannak olyan tervek, amelyek továbbra is jelentős tartalmi frissítéseket adnak hozzá a Bless nyugati verziójához a rendelkezésre álló tartalmon túl?

Neowiz: Ez nem igaz. Igaz azonban, hogy a fejlesztési forrásaink jelenleg a Steam verzióra összpontosítanak. Mindezek ellenére jelenleg olyan új területeket fejlesztünk minden régió számára, amelyeket a Steam és a többi verzió is megkap, amint kész lesznek. Az elkövetkező hónapokban ezekről további részleteket osztunk majd meg.