Bless Online – Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

A Steamen érkezett a Bless Online Dev Talk második része, amiben arról emlékeztek meg a devek, hogy miként is épült fel a Bless világa, különös tekintettel a szörnyekre az épületekre és a területekre.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Azt akarták, hogy a Bless Online autentikus és egyedi fantasy világ legyen, ahelyett, hogy valami már meglévő legendát vagy mítoszt dolgoznának fel és egyszerűen ráhúzzák a játékra. Céljuk az volt, hogy valami újat készítsenek, de továbbra is hűek legyenek egy igazi fantasy világhoz.

Ez a filozófia vezérelte döntéseikben őket, amikor arról volt szó, hogyan teremthetnek városokat és minden egyebet. Például a sárkányok létrehozásakor sok kutatást végeztek a sárkányok megjelenéséről, különböző legendákban, mielőtt úgy döntöttek, hogy a “klasszikus” sárkány típus a legalkalmasabb a Bless Online számára. Lényegében annyit akartak, hogy aki meglát egy sárkányt a játékban, annyit mondjon, hogy “igen, ez egy sárkány”, nem pedig az ellenkezőjét.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

A játék létrehozásának során a legfontosabb eleme a “valószínűség” volt. Ez alatt azt értik, hogy “valószínűleg ez történik?”, vagy “ez a legjobb módja annak, hogy felépüljön?”.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Ott van példának a ‘Lizard Person’ karaktertípus, ami nagy csalódás lenne, ha nem jelenne meg a játékban. Akarják ezt a karaktert, de nincs róla konkrét elképzelés, hogyan is kéne kinéznie. Mivel nincs való életbeli tapasztalatuk ilyen karakterekkel, ezért ki kell találniuk, milyen is lenne egy gyík karakter és egy ember ötvözete, milyen dolgoknak kell rajta fizikailag megváltoznia és milyen lehet a gondolkodásmódja, ha egy gyík és egy ember elméje keveredik benne. Az ilyen gondolkodással voltak képesek érdekes alkotóelemeket létrehozni.

“Ha a gyíkok fejlődnek, akkor úgy néznek ki mint ez?”

“Vajon a gyíkemberek ilyen környezetben élnek?”

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Ahelyett, hogy egyszerűen csak lealacsonyítanák a gyíkembereket még egy egyszerű szörnyre, a Bless megmutatja nekünk, hogy a gyíkemberek egy intelligens faj, akik azzal a képességgel is bírnak, hogy két lábon járnak és fegyvert is tudnak használni. Egy egész társadalmat és kultúrát terveztek számukra egy teljesen új környezet mellett, amelyben élnek majd.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Mi a helyzet a Naga-kkal?

A Naga egy egyedülálló faj, amely kígyószerű alsótesttel rendelkezik és több karral. Ők nagyon népszerűek a fantasy világában, de a csapat létre akart hozni egy saját verziót, azzal a céllal, hogy a Naga fajt egyedivé tegyék a Bless-ben és megoszthassák történetüket.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Olyan környezetet akartak létrehozni, amelyben a Naga fajnak van értelme és beleillik az egészbe. Erre a célra hozták létre Gnollando Barrens területét és a Naga társadalmat illetve kultúrát, amely tele van történelemmel és hagyományokkal. Úgy tervezték meg a megjelenésüket és az élőhelyüket, hogy megfeleljenek ennek az új Naga fajnak.

Arra törekedtek, hogy mind a megjelenésükön, mind a páncéljukon és az építészeti stílusukon keresztül teljes mértékben kivehető legyen a Bless teremtményeinek kultúrája.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Talán mindenki kíváncsi rá, hogy vajon a Bless Online összes élőlényét hasonló erőfeszítések árán sikerült létrehozni? Nos a válasz természetesen az, hogy igen. Minden intelligens élőlény a társadalmuk és a kultúrájuk figyelembe vételével lett megalkotva.

Bár a Bless gyönyörű grafikával rendelkezik, úgy gondolják, hogy a játék vizuális szempontjai csak akkor fontosak, ha párosulnak a játék háttér-történetével.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

Ahelyett, hogy “csak egy gyönyörű játékról” beszélnénk a Bless Online valójában egy olyan játék, ahol a világ különböző aspektusait részletesen megtervezték.

Egy teljesen magával ragadó világ megteremtése érdekében még olyan eset is történt, hogy a hitelesség kedvéért lemondtak a gyönyörű vagy lenyűgöző látványról. A játék vizuális befejezéséhez rengeteg háttérkutatást végeztek és még helyszíni felméréseket is beiktattak, hogy konkrét építészeti stílusokat tanulmányozhassanak.

Bless Online - Hogyan jött létre a játék világa? Megtudhatjuk a Dev Talk-ból.

A legtöbben, akik követik a Bless-t valószínűleg ismerik Spezia-t és Hieracon-t. Spezia a víz városának terveit az olaszországi Velence ihlette, míg Hieracon a francia gótikus építészeten alapul.

A Wyvern Valley, ami a Bless kontinens közepén található a Grand Canyon ihlette. A valószínűséget és a hihetőséget hangsúlyozzák, mert úgy vélik, hogy a Bless Online mélyreható szempontjai alapul szolgálnak ahhoz, hogy ja játékosok miért tudják beleélni magukat a játékba és élvezni azt.

Számunkra a legfontosabb elem nem az volt, hogy “elég jól néz ki”, hanem az hogy “van értelme a világban?”.