Black Desert OnlineHírekMMORPG

Black Desert Online – Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

A koreai Black Desert Online múlt héten nagy változásokon ment keresztül az Adventurer’s Fame rendszer bevezetése óta, ami leginkább a PvP-t érintette.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

Sok változás történt a PvE terén is, de a legjelentősebb változások a PvP területén történtek. A múlt héten bevezetett bónusz AP és DR statok leginkább PvP-ben érezhetőek. Az új statokat az Adventurer’s Fame rendszer biztosítja a karakterek számára. Erről itt írtunk korábban. A Fame ponttól függően ugyanis bónusz AP és DR statokat kapnak a karakterek és ez a bónusz stat nem elhanyagolható.

Egy karakter tipikus end-game felszereléssel, TET boss fegyverekkel/páncélzattal és TRI sárga ékszerekkel 251 AP-val, 253 Awakening AP-val és 283 DP-vel rendelkezik. Ennek a karakternek a Gear Score-ja 535 körül mozog, amire az Adventurer’s Fame rendszer még ad neki 20 AP-t és 60 DR-t.

Az AP és a DR értéke nem 1:1 arányban működnek és a játékosoknak a többsége azt állítja, hogy kevesebb sebzést okoznak azoknak az ellenfeleiknek, akik hasonló GS ponttal rendelkeznek. Ezzel szemben akik alacsony Adventurer’s Fame-el és ebből kifolyólag alacsony DR bónusszal rendelkeznek nagyobb kárt okoznak azoknak az ellenfeleknek, akik magas GS-el rendelkeznek.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában
Képek forrása: invenglobal.com

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

A bónusz értékek jelentős változásokat hozott a koreai szerveren. Először is az Accuracy-ra fókuszáló ékszerek, mint a Red Coral Earring ára csökkent. Az Adventurer’s Fame egyáltalán nem befolyásolja az Accuracy-t és az olyan ékszerek, mint a Red Coral Earring, aminek alacsony AP és magas Accuracy értékekkel rendelkezik nem olyan életképesek már mint korábban. A Tree Spirit’s Belt és a Sicil’S Necklace is egyre kevésbé népszerű.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában
A Red Coral Earring ára 4 millió silver körül volt

Úgy tűnik ezek a változások jobban érvényesülnek a DR alapú karaktereknél, mint az Evasion alapúaknál. A DR alapú karakterek, mint a Warrior, a Valkyrie és a Berserker sokkal kevesebb kárt szenvednek a korábban tapasztaltaknál, különösen akkor ha használják a guard/block képességeiket.

A múlt heti koreai Arena of Arsha teszteken látható volt, hogyan befolyásolták a bónusz értékek a PvP-t. Mivel a DR bónusz megemelte az egyes karakterek védekező képességeit, kevésbé történt olyan, hogy egy karaktert a 3v3 csatában burst sebzéssel megölték.

A Mystic még mindig a leginkább játszott karakter az Arena of Arsha-ban és továbbra is a legerősebb karakternek számít. A Warrior és a Valkyrie is nagyszerű teljesítményt nyújtott a csatákban és a Rangerek is masszív sebzést tudtak kiosztani, ha a csapattársak védték őket. A Berserker-ek nyomtak néhány halálos felkapást, míg a Musa és Maehwa a mobilitásban játszott nagy szerepet. Az egész rendezvényen mindössze egyetlen Lahn karakter képviseltette magát, de ő sajnos nem jutott tovább.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

A frissítés óta heves vita folyik a koreai közösségben. Néhány játékos örömmel fogadja a változásokat, míg mások szerint a változások csak rosszabbá tették a játékot (ismerős ugye?). Az alábbiakban a koreai játékosok véleményeit olvashatjátok a változásokkal kapcsolatban.

Nézzük a pozitív visszajelzéseket:

  • Nincs több egy lövéses halál.
  • A DR bónusz elképesztő. Nem tudsz többet senkit megölni egy lövéssel.
  • A frissítés előtt az nyert, aki először leütötte a földre az ellenfelet (KD). Most a CC képességek megfelelő időben való használatára került a hangsúly.
  • Ez a frissítés nem nagyobbítja a játékosok közti szakadékot. A GS még a frissítés előtt is kulcsfontosságú volt a PvP-ben. Nem kell többé Cron Stone a 100%-os enchanthoz sem, hogy PEN-t kapj, ezzel a P2W kérdés is megoldódott.
  • Nem tudsz már nyerni valaki ellen akinek 270 AP-ja van, míg neked csak 230- Ráadásul nem feltétlen kell pénzt sem költened, hogy legyen TET cuccod.

Nézzük a negatív véleményeket:

  • A Pearl Abyss rossz irányba halad. Ha a ‘one-shot’ volt a probléma, akkor meg kellett volna változtatni az AP mechanikáját, ahelyett, hogy DR-t adnak a karaktereknek a GS alapján.
  • A ‘one-shot’ továbbra is érvényes ha a GS alacsony. Ez nem oldja meg az alapvető problémát.
  • Az akció MMORPG a cselekvésről szól, nem pedig a felszerelésről. Ez a frissítés csak a felszerelést tette még hatékonyabbá. Hol van a móka, ha nem is tudsz harcolni?
  • Ha a Pearl Abyss ezt nem állítja vissza, akkor poti és buff nerf kell hogy jöjjön. Nem tudok megölni senkit.

forrás: invenglobal.com

Címkék

LoneWolf

Realista. Örök kétkedő pesszimista. MMORPG szerető és élvező. Tapasztalt mmo játékos, aki tizenéve keresi az igazit és néha meg is találja. Magányos farkas ő, ki még sincs sosem egyedül.

Kapcsolódó cikkek

Bezár