Black Desert Online – Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

A koreai Black Desert Online múlt héten nagy változásokon ment keresztül az Adventurer’s Fame rendszer bevezetése óta, ami leginkább a PvP-t érintette.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

Sok változás történt a PvE terén is, de a legjelentősebb változások a PvP területén történtek. A múlt héten bevezetett bónusz AP és DR statok leginkább PvP-ben érezhetőek. Az új statokat az Adventurer’s Fame rendszer biztosítja a karakterek számára. Erről itt írtunk korábban. A Fame ponttól függően ugyanis bónusz AP és DR statokat kapnak a karakterek és ez a bónusz stat nem elhanyagolható.

Egy karakter tipikus end-game felszereléssel, TET boss fegyverekkel/páncélzattal és TRI sárga ékszerekkel 251 AP-val, 253 Awakening AP-val és 283 DP-vel rendelkezik. Ennek a karakternek a Gear Score-ja 535 körül mozog, amire az Adventurer’s Fame rendszer még ad neki 20 AP-t és 60 DR-t.

Az AP és a DR értéke nem 1:1 arányban működnek és a játékosoknak a többsége azt állítja, hogy kevesebb sebzést okoznak azoknak az ellenfeleiknek, akik hasonló GS ponttal rendelkeznek. Ezzel szemben akik alacsony Adventurer’s Fame-el és ebből kifolyólag alacsony DR bónusszal rendelkeznek nagyobb kárt okoznak azoknak az ellenfeleknek, akik magas GS-el rendelkeznek.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában
Képek forrása: invenglobal.com

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

A bónusz értékek jelentős változásokat hozott a koreai szerveren. Először is az Accuracy-ra fókuszáló ékszerek, mint a Red Coral Earring ára csökkent. Az Adventurer’s Fame egyáltalán nem befolyásolja az Accuracy-t és az olyan ékszerek, mint a Red Coral Earring, aminek alacsony AP és magas Accuracy értékekkel rendelkezik nem olyan életképesek már mint korábban. A Tree Spirit’s Belt és a Sicil’S Necklace is egyre kevésbé népszerű.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában
A Red Coral Earring ára 4 millió silver körül volt

Úgy tűnik ezek a változások jobban érvényesülnek a DR alapú karaktereknél, mint az Evasion alapúaknál. A DR alapú karakterek, mint a Warrior, a Valkyrie és a Berserker sokkal kevesebb kárt szenvednek a korábban tapasztaltaknál, különösen akkor ha használják a guard/block képességeiket.

A múlt heti koreai Arena of Arsha teszteken látható volt, hogyan befolyásolták a bónusz értékek a PvP-t. Mivel a DR bónusz megemelte az egyes karakterek védekező képességeit, kevésbé történt olyan, hogy egy karaktert a 3v3 csatában burst sebzéssel megölték.

A Mystic még mindig a leginkább játszott karakter az Arena of Arsha-ban és továbbra is a legerősebb karakternek számít. A Warrior és a Valkyrie is nagyszerű teljesítményt nyújtott a csatákban és a Rangerek is masszív sebzést tudtak kiosztani, ha a csapattársak védték őket. A Berserker-ek nyomtak néhány halálos felkapást, míg a Musa és Maehwa a mobilitásban játszott nagy szerepet. Az egész rendezvényen mindössze egyetlen Lahn karakter képviseltette magát, de ő sajnos nem jutott tovább.

Black Desert Online - Nagy változások történtek a PvP-ben Koreában

A frissítés óta heves vita folyik a koreai közösségben. Néhány játékos örömmel fogadja a változásokat, míg mások szerint a változások csak rosszabbá tették a játékot (ismerős ugye?). Az alábbiakban a koreai játékosok véleményeit olvashatjátok a változásokkal kapcsolatban.

Nézzük a pozitív visszajelzéseket:

  • Nincs több egy lövéses halál.
  • A DR bónusz elképesztő. Nem tudsz többet senkit megölni egy lövéssel.
  • A frissítés előtt az nyert, aki először leütötte a földre az ellenfelet (KD). Most a CC képességek megfelelő időben való használatára került a hangsúly.
  • Ez a frissítés nem nagyobbítja a játékosok közti szakadékot. A GS még a frissítés előtt is kulcsfontosságú volt a PvP-ben. Nem kell többé Cron Stone a 100%-os enchanthoz sem, hogy PEN-t kapj, ezzel a P2W kérdés is megoldódott.
  • Nem tudsz már nyerni valaki ellen akinek 270 AP-ja van, míg neked csak 230- Ráadásul nem feltétlen kell pénzt sem költened, hogy legyen TET cuccod.

Nézzük a negatív véleményeket:

  • A Pearl Abyss rossz irányba halad. Ha a ‘one-shot’ volt a probléma, akkor meg kellett volna változtatni az AP mechanikáját, ahelyett, hogy DR-t adnak a karaktereknek a GS alapján.
  • A ‘one-shot’ továbbra is érvényes ha a GS alacsony. Ez nem oldja meg az alapvető problémát.
  • Az akció MMORPG a cselekvésről szól, nem pedig a felszerelésről. Ez a frissítés csak a felszerelést tette még hatékonyabbá. Hol van a móka, ha nem is tudsz harcolni?
  • Ha a Pearl Abyss ezt nem állítja vissza, akkor poti és buff nerf kell hogy jöjjön. Nem tudok megölni senkit.

forrás: invenglobal.com