Black Desert MobileHírekKiemeltMMORPGMobile

Black Desert Mobile – Interjú a fejlesztőkkel

Továbbra is nagy reményekkel várjuk a Black Desert Mobile-t, ahogy a világon sokan mások is. A Pearl Abyss január 16-án tartott egy sajtótájékoztatót és megosztott néhány részletet a nagyérdeművel.

Black Desert Mobile - Interjú a fejlesztőkkel

Az invenglobal meginterjúvolta a fejlesztőket, ebből az interjúból szemezgetnénk most. Rögtön az interjú elején a béta késlekedésének oka került szóba. Ennek oka, hogy több ember élt az előregisztrációval mint arra számítottak és meg kellett bizonyosodniuk róla, hogy a szerverek bírni fogják a terhelést és stabil szolgáltatást tudnak majd nyújtani. A játék end-game tartalmát a PC-s verzióhoz lehet hasonlítani, ami PvP, Node War és a Conquest War. Ezen kívül több casual PvP tartalom is található benne mint például az 5v5 harc. Nem lehet kijelenteni, hogy lenne abszolút end-game tartalom, a játékosok döntenek arról, hogy mi lesz az end-game tartalmuk.

Szóba került a harc és az irányítás, ami a PC verzióban a különböző billentyűparancsok kombinálásának segítségével kivitelezhető. Ezt értelemszerűen nem tudták a mobilra alkalmazni, ezért olyan módszereket alkalmaztak, mint például ha lenyomva tartjuk a skill gombot, akkor beindul a skill lánc, vagy több gomb lenyomásával egymás után még az animációt is törölhetjük.

A mobil verzióban eltérő lesz a súlyhatár mint a PC-s verzióban. Nem lesz nagy különbség, megtartják a súlyrendszer pozitív elemeit, például megakadályozzák vele, hogy néhány ember befoglaljon egész grind területeket. Viszont a túlterheltséggel járó negatívumokat úgy állítják be, hogy illeszkedjen a mobil verzióhoz.

A játékban megtalálható lesz egy Shakatu’s Shop nevű bolt, és ez nem egy cash shop lesz. Különböző küldetésekből lehet majd szerezni Shakatu’s Coin-t, amiből felszerelést lehet majd vásárolni a Shakatu’s Shop-ban.

A PC verzióval ellentétben itt nem kell majd hosszan baktatni a mezőn, hogy odaérjünk egy-egy World Boss-hoz. A mobilverzióban a World Boss raidek sokkal kényelmesebbek lesznek. Ha egy World Boss megjelenik, arról értesítést kapunk egy ikon formájában. A World Boss-hoz való utazás is sokkal kényelmesebb lesz. Ami a nehézségüket illeti, 25 ember elegendő lesz egy raidbe. A PC verzióval ellentétben itt egy dungeon-ba megyünk be World Boss-t ölni. Azonban ezek nem instant dungeon-ök, mint a hasonló játékokban. A World Boss megölésére 1 óra áll rendelkezésre.

A mobil verzióban az “Activity Gauge” rendszer felváltja a PC-s verzióból megismert Energy és CP rendszerét. CP továbbra is megtalálható lesz a játékban, de más dolgokhoz használhatjuk majd. Az Energy pedig egy olyan erőforrás, amit számos dologra tudunk majd felhasználni. Úgy döntöttek, hogy megváltoztatják a neveket egy kifejezésre, ami a legtöbb embernek ismerős lehet. Az Activity Gauge-t fogja használni a Life Skill rendszer is.

A pénz farmolással kapcsolatban a helyzet a következő. Ha óránként 10 millió silvert lehet farmolni a szörnyek ölésével és 8 millió silvert Life Skillekkel, akkor mindenki szörnyeket fog ölni. A fejlesztők célja, hogy mindenki minden tartalmat élvezzen ki, éppen ezért úgy alakították ki a rendszert, hogy ahelyett hogy minden egyes tartalmon különféle mennyiségű pénzt lehessen keresni, a különböző tevékenységekhez, különböző jutalmakat társítottak. Alapanyagokat az építkezéshez és fejlesztéshez gyűjtögetésből lehet szerezni, ételt pedig halászatból. Mindennek megvan az egyedi szerepe.

A Trade rendszer amit jól ismerünk a BDO-ból nem lesz jelen a mobilverzióban. Azonban nem akarták ezt sem kihagyni belőle, így egy escort rendszer szerű dolgot kapunk majd, de ezen még jelenleg is dolgoznak. A Gathering és a Fishing azonban ugyanaz lesz de különböző mini játékokkal megspékelve. Auto-Fishing is lesz.

És ha már Auto-Fishing… Felmerül a kérdés, hogy mennyi lesz az automatizált tartalom a játékban. Ez még mindig nagy kérdés számukra, mivel nem akarják teljesen tönkretenni a játékot és a szórakozást, így kipróbáltak minden lehetőséget. Az automatikus játékot, a fél-automatikus játékot és a teljesen kézi vezérelt játékot. Arra jutottak, hogy nem tudnak teljesen megszabadulni az auto-play funkciótól, mivel a teljesen kézi játék elég frusztráló volt. Nincsenek azonban a játékban olyan automatizált dolgok, mint beszélni az NPC-kkel, vagy összeszedni a küldetéseket, ahogyan automatizált PvP sincs.

Az Awakening rendszerről még nem adhattak felvilágosítást, még nem döntötték el, hogy ugyanaz legyen mint a PC verzióban, vagy létrehozzanak egy teljesen újat.

Ami a játék tartalmát illeti, rengeteg tartalom lesz, de egyiket sem kell majd szükségszerűen használni. Arra törekednek, hogy úgy játszunk, ahogy nekünk jó. A zárt béta alatt a Heidel-ig terjedő terület lesznek megnyitva, amit több óra játékkal el is lehet majd érni, de ez nem lesz könnyű. Ha a játék hivatalos elindul Calpheon is meg lesz nyitva, sőt ha jól megy minden a teszteken, akkor az 5v5 csatákat is berakják indulásnál.

Ami a tárgyak fejlesztését illet, az nagyban eltér a PC-s verziótól. Először is a játékosok láthatják, hogy mekkora a sikeresség esélye. Továbbá silverrel lehet majd növelni a sikeresség esélyét. Valamint durability vesztés sem lesz sikertelen enchi esetében. A Memory Fragment-ek szerepe a fejlesztési esély növelésében lesz.

Ami a Training-et illeti, a mobilverzióban is megtalálható lesz, azonban egy jóval egyszerűbb verziót kapunk majd. A PC verzióban a szerzett lovak értékeit véletlenszerűen kaptuk meg. A mobilverzióban ez nem így lesz.

Ami a játék hangjait illeti, a mobilverzió megkapja a remastered hangok egy részét a főbb pontokon. A karakterek statjai is a szokásosak lesznek. Lesz AP/DP, azonban lesz egy új stat az Affiliation. Minden skill rendelkezik Affiliation-al, aminek aktiválásakor eltérő hatásokat köszönthetünk majd a skilleken. Ha erősítünk az Affiliation-on, akkor a skillek is erősödnek.

Például ha a Warrior Spinning Slash képességéhez hozzáadjuk az “Aal” Affiliation-t, akkor a skill nagyobbat fog sebezni. Ha pedig “Aal” tárgyakat használunk, akkor még többet sebez majd.

A játék zárt bétája februárban kezdődik és annak végeztével döntenek az indulás dátumáról. Ha nem lesznek komolyabb problémák a zárt bétán, akkor egy hónapon belül meg is jelenhet a béta után.

forrás: invenglobal.com

Címkék

LoneWolf

Realista. Örök kétkedő pesszimista. MMORPG szerető és élvező. Tapasztalt mmo játékos, aki tizenéve keresi az igazit és néha meg is találja. Magányos farkas ő, ki még sincs sosem egyedül.

Kapcsolódó cikkek

Bezár
Bezár