Ashes of Creation – Nézzük mit is tudunk eddig a Node rendszerről

Az Ashes of Creation-ben a Node-ok (csomópontok) a játék alapvető magját alkotják, hiszen mindenhol képesek vagyunk Node-okat kiépíteni, amelyek aztán nagyban befolyásolják a játékbeli tartalmakat.

Ashes of Creation - Nézzük mit is tudunk eddig a Node rendszerről

A Node rendszerrel kapcsolatban sok mindent még nem tudunk, de azért vannak már bőven információk ezzel kapcsolatban. Nézzük szép sorban.

Mik azok a Node-ok?

  • Legegyszerűbben úgy jellemezhetjük ezeket, hogy populációs központok, avagy a civilizáció központjai az Ashes of Creation-ben.
  • A Node-ok meghatározott helyeken találhatóak a játékban és általuk a semmiből egész metropolisokat építhetünk fel.
  • Nem minden Node-ot fogunk tudni teljes mértékben felfejleszteni a legmagasabb szintre, de mindegyikben meg lesz erre is a lehetőség.
  • Amikor először belépünk majd a játékba, nem lesznek hatalmas városok, nem lesz nagyjából semmi. Mindent nekünk kell majd felépítenünk.
  • Az indulásnál több mint 100 lehetséges Node lesz található a játékban.
  • Egy-egy Node-nak 6 szintje van.
  • A Node-ok képesek blokkolni a szomszédos Node-ok fejlődését.
  • A Node-ok rendelkezhetnek vezetővel (polgármester), aki a játékosok közül kerül ki.
  • A Node-ok fejlesztésével feloldhatóak játékbeli tartalmak, például dungeon-ök és raid-ek.
  • A Node-ok fejlesztésével feloldható a housing rendszer is.
  • A Node-ok stílusát és kinézetét az határozza meg, hogy melyik faj teszi a legtöbbet a fejlesztése érdekében. Ez minden Node szint növekedéssel változhat.

A Node-ok és a befolyási zónák (ZOI)

Ashes of Creation - Nézzük mit is tudunk eddig a Node rendszerről
A fekete pontok a Node-ok, míg a színes területek a ZOI-t mutatják.
  • Minden egyes Node rendelkezik egy előre meghatározott területtel maga körül (ZOI)
  • A játék egész világa határokra van osztva a ZOI által. (Mellesleg a játék világa 480 km2, az Under Realm területe pedig 100 km2)
  • Bármilyen tevékenység amit az adott határon belül végzünk, növeli a Node XP-jét. Ebbe beletartozik többek között a szörnyek ölése, bányászat, halászat, gyűjtögetés stb.
  • Ahogy a Node fejlődik, úgy nő majd a ZOI is. Ezt azt is jelenti, hogy ahogy egy Node nő, úgy képes “leigázni” a mellette lévő Node-ok ZOI-ját.
  • Egyelőre még nincs információ arról, hogy a játékon belül láthatjuk-e majd a ZOI határait.

Node fejlesztés

  • A Node-ok fejlődéséhez XP szükséges, ahogy azt már fentebb említettük.
  • Az XP-n túl szükség van nyersanyagokra is a fejlesztéshez, mint fa, vas, kő stb.
  • A Node-ok eltudnak sorvadni, majd “meghalni”, amennyiben elhagyják azokat a játékosok.
  • A Node-ok fejlesztéséhez adókra is szükség van.
  • Ha egy Node nagyobb szintet ér el és gyorsabban, mint a körülötte lévő Node-ok, akkor egyúttal blokkolja is azok fejlődését.

Ashes of Creation - Nézzük mit is tudunk eddig a Node rendszerről

  • Lehetőség van a Node-okat ostrom alá venni (siege). Ha egy Node az utadban ál és megakadályozza azt, hogy a te Node-od felfejlődjön, akkor ostrom alá veheted azt.
  • A Node-ok 6 fejlődési fázissal rendelkeznek (nem állnak még rendelkezésre pontos adatok ezzel kapcsolatban)
    • 1. Expedition – A fejlődéséhez szükséges idő: pár óra.
    • 2. Encampment – A fejlődéséhez szükséges idő: jó pár óra
    • 3. Village – A fejlődéséhez szükséges idő: pár nap
    • 4. Town – A fejlődéséhez szükséges idő: jó pár nap
    • 5. City – A fejlődéséhez szükséges idő: pár hét
    • 6. Metropolis – A fejlődéséhez szükséges idő: jó pár hét

Node típusok

  • A Node típusa nem nyilvánvaló egészen addig, amíg 1-es szintre nem lép.
  • A Node típusa határozza meg a választási módszert, ami alapján a Node vezetője kiválasztásra kerülhet.
  • Vannak olyan dolgok, amelyek csak néhány Node-nál érhető el.
  • A Node-ok a Metropolis szinten (lvl 6) egyedi bónuszokat adnak.
  • Összesen 4 féle Node típust különböztethetünk meg egymástól.
    • Divine
      • A választási metódust a Service küldetések határozzák meg.
      • Az előnyeiről még nem tudunk semmit, de azt tudjuk, hogy a vallás is szerepet játszik az Ashes of Creation-ben.
    • Scientific
      • A választási metódus a nép szava alapján történik, gyakorlatilag demokratikus úton kerül kiválasztásra a polgármester.
      • Az előnyiről annyit tudunk, hogy gyors utazást tesz lehetővé a Node ZOI vonzásában. Ez az egyetlen gyors-utazási lehetőség az Ashes of Creation-ben a jelenlegi ismereteink szerint.
    • Military
      • A választási metódus egy Last Man Standing gladiátor arénában történik, ahol a utolsó életben maradt játékos nyer.
      • Az előnyei, hogy aktiválódnak a Bounty Hunter küldetések, valamint csökken az ideje a ‘Korrupciónak’. Ezen kívül egyéb harc-orientált előnyök is megjelennek, mint például az erősebb falak és harci buffok a polgároknak.
    • Economic
      • A választási metódus a Seat of Power vásárlással/kereskedelemmel kapcsolatos. Nincs erről több információnk.
      • Az előnyei közé tartozik, hogy Metropolis (lvl 6) Node esetében a ZOI-n belül a Market összekapcsolódik. Egyszerű Node esetén a Market (Aukciós ház) kizárólag az adott Node-on belül lesz elérhető. Ez rendkívül hasznos, hogy ne kelljen sok kilométert utazgatni, hogy megnézzük mi van a Market-ben. Továbbá sokoldalúságot kínál a játékosok stall opciói között.

Node management

  • A Node polgármestere irányítja a közösséget.
  • Ahogy a Node növekszik egyre több épület kerül majd bele automatikusan, közöttük igen fontos épületek is. A polgármester kiválaszthat néhány épületet ezek közül, amiket elhelyezhet a Node-on belül.
  • Ezeket az épületeket a közösségnek kell felépítenie.
  • A vezetőség döntheti el, hogy mi legyen a város neve egy előre meghatározott listából (mielőtt valakinek felcsillanna a szeme).
  • A Node polgárainak adót kell fizetnie, mivel a Node-nak pénzre van szüksége. Az adót kizárólag a Node kezeléséhez lehet felhasználni és a vezetőség nem tudja ezt a pénzt “kivenni”.
  • Klánok nem irányíthatják a Node-ot! A klánok a kastélyokat foglalhatják el, amelyek három Node-al rendelkeznek.
  • A Node-okat a játékosok irányítják.
  • Természetesen a Node polgármesterének lehet klánja (de nem feltétel), de maga a management a játékosokra marad.
  • A klánoknak különleges szerepük van a Node-okban, de erről nincs konkrét információ még. Azt tudjuk, hogy lesz Guild Hall és Guild Fortress a játékban, amelyek jelentős szerepet töltenek be a Guild vs Guild tartalomban, de nincsenek részletek ezzel kapcsolatban.

Node kapcsolatok

  • A Node-ok indíthatnak egymás ellen háborút. Ez azt jelenti, hogy az egyik Node összes polgára háborút viselhet egy másik Node összes polgárával szemben. Azt nem tudjuk, hogy mi van akkor, ha ugyanazon klán tagjai megtalálhatóak az egyik és a másik Node-ban is.
  • Lehetséges kereskedelmi szerződéseket kötni két Node között, de erről sincsenek még részletek.
  • Lehetséges az idegen polgárokat az állam ellenségévé tenni, de erről sincsenek bővebb információink.

Node Siege

  • Az ostromok elég költségesek lesznek.
  • Az ostromok minden szerveren “főműsoridőben” lesznek (pl. nem éjjel 3-kor)
  • A Node polgárai automatikusan védőként lesznek regisztrálva.
  • Egyéb játékosok is képesek regisztrálni a Node védelmére, vagy támadására.
  • Az ostrom megkezdésére a Node nagyságától függően van idő és szintén a Node nagyságától függ, hogy milyen sűrűn lehet ostromolni.
    • Village – 2 nap felkészülési idő és 20 nap CD
    • Town – 3 nap felkészülési idő és 30 nap CD
    • City – 4 nap felkészülési idő és 40 nap CD
    • Metropolis – 5 nap felkészülési idő és 50 nap CD

Ennyi lenne nagy vonalakban a Node rendszer az Ashes of Creation-ben, ha tettszett a cikk nyugodtan dobj rá egy like-ot, ha pedig további hírekre vagy kíváncsi, akkor bátran dobj egy likeot az Ashes of Creation Hungary Facebook oldalunkra is és csatlakozz a csoportjába. Nem fogunk megharagudni érte.