Ashes of Creation – A Városháza ereje

Nemrég megismerkedhettünk a Mighty Bread fogadóval és úgy általában a fogadók rendszerével az Ashes of Creation-ben. Akkor azt ígérték, hogy a következő alkalommal a szociális épületekről lesz szó. A választásuk a Városházára esett.

Ashes of Creation - A Városháza ereje

Nincs erősebb erősebb és vonzóbb épület a Városházánál. Rengeteg történet kering és sok esemény zajlik itt, ami magában foglalja az emberi állapot legmagasabb szintjét, vagy épp a legmélyebb pontját. Ezek gyakran jelen vannak a politikában és a kormányzati életben. Gondoljunk csak a televíziós műsorokra, ahol a politikusok mindenféle beszélgetéseket folytatnak, hogy saját pozíciójukat megtarthassák vagy megerősítsék. Nem kell ahhoz valódi csatatéren lenni, hogy ádáz harcot folytassanak. Az Ashes of Creation-nek van egy a játékosok által irányított kormányzati struktúrája, azok számára, akik szeretnek vezetni vagy részt venni az irányításban.

Az Ashes of Creation kormányzati rendszere valójában arról szól, hogy a játékosok átvehessék a világ irányítását. Az első lépés itt annak eldöntése, hogy a város hogyan érzi magát, milyen törvényeket kell bevezetni és hogyan kell működtetni. Sok ilyen dolog származik a városban lévő tényezőktől, de a leginkább mérvadó hely, ahonnan a legtöbb ezzel kapcsolatos dolog ered, az a Városháza. A játékosok képesek eldönteni, hogy mely épületeket épüljenek fel a Node falai között, vagy fejlődjenek tovább (szintlépés), vagy épp tűnjenek el (lebontás). Olyan Node-ban vagy, ahol az állampolgárok többségének mindig az arany jár a fejében? Akkor esetleg érdemes lenne kibővíteni a piacot, vagy felépíteni egy aukciós házat. Ezek olyan döntések, amelyek nem csak a Node megítélését de az egész terület befolyását is megváltoztathatják. A Node fejlődési irányának kiszabása elkerülhetetlenül  vitákba torkollhat, aminek a vége az lehet, hogy az addig olajozottan működő gépezet elkezd leomlani.

Mindazonáltal nem minden konfliktus a Node-on belül keletkezhet. Érdekütközések jöhetnek létre két különböző Node között is. Ilyen esetekben könnyen előfordulhat, hogy két Node hadat üzen egymásnak és a Node-ok állampolgárai hadba szállnak, hogy megvédjék otthonuk, és/vagy leigázzák ellenségeiket.

Természetesen nem csak háború árán lehetséges jobb pozíciót kialakítani. A Városházán lehetőség van békésebb kapcsolatépítésre is, például kereskedelmi megállapodás létrehozásával. A kereskedelmi megállapodást kötő valamennyi Node egy adott alapanyaggal rendelkező karavánt jelölhet a másik Node-hoz, ezzel mindkét Node gazdaságát javítva. Ez minden résztvevő számára biztosíthatja a Node fejlődéséhez szükséges nyersanyagokat. Diplomáciai szempontból ez nagyobb bizalmat és talán még egy szövetséget is eredményezhet. A cél az, hogy a Városháza legyen az a hely, ahol a Node számára jelentős döntések megszületnek.

Ashes of Creation - A Városháza ereje

Maga a Node többé kevésbé vonzóvá tehető, attól függően, hogy a vezetői mit tesznek. Kezdetben a Node nem más, mint egy kis embercsoport, akik eldöntik, mit szeretnének csinálni, aminek következményeként hasonló gondolkodású emberek jelennek majd meg köztük. Ha kialakult egy közösség, akkor az emberek már változásokra vágynak majd. Kezdetben az igények ki fognak merülni a vadászatban és a küldetések teljesítésében, de később már valami tartósabbra vágynak majd. A Dungeon-ök, nyersanyag lelőhelyek és a housing rendszer jó ok lehet arra, hogy gyökeret verjenek valahol és egy közösségbe tömörüljenek. Ennek köszönhetően a Node egy virágzó közösséggé is alakulhat, ami beilleszkedhet a játék világába. Természetesen a Node fenntartásához és a játékgazdaság normális működéséhez adókat kell kivetni a Node lakosaira. Ezt azonban úgy kell szabályozni, hogy azért ne riasszon el senkit, aki esetleg új lakosként akar részt venni a Node életében.

Vannak más pozitívabb módszerek is arra, hogy a játékosokat a Node-ba csalogassuk. Ez a hatalmon lévőknek fontos cél kell hogy legyen. A Városháza lehetővé teszi, hogy jutalmazza polgárait. Ezek történhetnek különböző buffok formájában, amik több XP-t adnak a különböző tevékenységekre, de generálhatnak küldetéseket is a városban mindenkinek. A jutalmak a Node szintjétől függnek. Természetesen a Node nem merül ki abban, hogy felfejlesztjük a maximális szintre és a lakossága elér egy bizonyos létszámot. Ha azonban ezt elértük. akkor egy teljesen új játék indul, ami a tervezőasztalnál kezdődik. Itt jön képbe a változók leküzdése, mint az egyéb guildek vagy a dinamikus nyersanyag lelőhelyek feletti uralom, amik miatt más Node-okkal is fel kell venni a harcot. A vezetőknek pedig jól ki kell találniuk minden lépésüket, hogy biztosak lehessenek benne, hogy a polgárok a Node falain belül biztonságban vannak és elégedettek.

Amennyiben szeretnél mindig értesülni az újdonságokról, ne felejtsd el követni az Ashes of Creation Hungary facebook oldalát sem.